سیاسی

حسینی: دولت تدبیر و امید ضعیف‌ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب است


دبیرکل کانون دانشگاهیان با بیان اینکه ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب دولت یازدهم و دوازدهم است، گفت: عملکرد ضعیف و فسادی که در دولت وجود داشت موجب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی شد.


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی سراسری دانشگاهیان جنوب کشور که با عنوان «دولت انقلابی؛ نشاط سیاسی و تحول اقتصادی» و به همت مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: استادان دانشگاه قطعا در انتخابات پیش رو اثرگذار هستند و می توانند در جامعه و بین مردم برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب درباره مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تلاش کنند.

وی با اشاره به اتفاقات انتخابات سال ۹۲ افزود: آقای روحانی در سال ۹۲ ناپلئونی رای آورد، یعنی ۲۵۰ هزار رای بیشتر از ۵۰ درصدی که مورد نیاز بود، کسب کرد و اگر نیروهای انقلاب یک مقدار بیشتر تلاش کرده بودند قطعا انتخابات به دور دوم کشیده می شد ولی اینگونه نشد. از طرفی ما تکثر کاندیدا داشتیم و در نهایت با اتفاقاتی که رخ داد موجب شد ۸ سال این وضعیت در کشور ایجاد شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید همه دست به دست هم بدهیم که مردم در پای صندوق های رای حاضر شوند، اضافه کرد: متاسفانه ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب دولت یازدهم و دوازدهم بود، عملکردی که دولتمردان داشتند و فسادی که در دولت وجود داشت موجب شد فاصله طبقاتی ایجاد شود، مردم فقیرتر شوند، و مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد شود.

وی با اشاره به ناکارآمدی مسئولان دولت در حوزه اقتصاد یادآور شد: آقای جهانگیری در سال ۹۷ بحث ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را راه انداخت و حدود ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در بحث دلار ۴۲۰۰ تومانی تضییع شد. این مبلغ بین نورچشمی ها توزیع شد، از سویی حدود ۶۰ تن ذخیره طلای کشور هدر رفت.

حسینی با بیان اینکه وقتی انتخاب ناصواب صورت بگیرد مشکلاتی هم ایجاد خواهد شد، گفت: ما این بار باید تلاش بیشتری کنیم. از وقتی که برخی از نیروهای انقلاب در انتخابات ثبت نام کردند رقبا در داخل و در رسانه‌های بیگانه با شدت تمام شروع به تخریب کرده اند و هیچ حد و مرز قانونی و شرعی هم برای تهمت و حرف های دروغ ندارند و برای اینکه بتوانند دولت دولت یازدهم و دوازدهم را ادامه دهند هر کاری می کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به وجود برخی تخلفات در دولت تاکید کرد: چرا باید برادر آقای رئیس جمهور در زندان باشد؟ چرا باید رئیس سازمان خصوصی سازی، داماد آقای وزیر رفاه که الان هم کاندیدای ریاست جمهوری شده،  یا دختر وزیر صنعت دولت یازدهم در زندان باشند؟ چرا باید مسئول بانک مرکزی که لازم است فرد امینی باشند دستگیر شود؟ اینها نشان می‌دهد اینها انقلابی نبودند، اگر انقلابی بودند  که اجازه رانت و فساد به نزدیکان خود نمی دادند. اگر کسی اهلیت داشته باشد و وفادار به خون شهدا باشد چنین کارهایی نمی‌کند.

حسینی یادآور شد: باید به سمت افرادی برویم که انقلابی هستند و تمام توان خود را برای منافع ملی و منافع مردم به کار می گیرند. ما نیاز به یک دولت انقلابی داریم نه دولت غرب گرا و دولتی که بخواهد از اندیشه امام و انقلاب اثری نباشد. ما باید از این وضعیت که ایجاد شده عبور کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: هر کدام از کاندیدای انقلابی که انتخاب شوند مطمئناً وضعیت بهتر از امروز خواهد شد اما به اعتقاد ما اگر همه نیروهای انقلاب از یک فردی که می تواند اجماع ایجاد کند و مورد اقبال و اعتماد مردم است حمایت کنند با مشکل مواجه نخواهیم شد. 

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبانی که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده اند، گفت: عملکرد این افراد مشخص است به طور مثال آقای آخوندی که علنا می گوید من لیبرال هستم، یا برخورد ایشان با خبرنگاران و مردم را دیده اید. کسانی که این وضعیت را در کشور و اقتصاد ایجاد کردند باز هم می بینیم در انتخابات ثبت نام می کنند که این خیلی عجیب است!

حسینی تصریح کرد: امروز رفاه هست اما نه برای مردم و مستضعفین، بلکه برای نور چشمی ها و برای برخی از خواص. برخی مسئولان با عملکردی که داشتند مردم را به  روز سیاه نشاندند و باز هم به دنبال قدرت هستند.

وی گفت: زمان انتخابات فرصتی است تا شور و نشاط ایجاد شود. درست است که مردم ناراضی و ناراحت هستند اما باید تلاش کنیم تا این نشاط ایجاد شود. مطمئنا اگر یک دولت انقلابی و دولتی که در آن از نیروهای کارآمد و با تجربه و جوانان توانمند، خلاق و مبتکر استفاده می شود روی کار بیاید در میان مردم امیدواری و نشاط ایجاد خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: امروز اعتماد مردم لطمه خورده و سرمایه اجتماعی نظام آسیب دیده است اما اگر یک دولت پرتلاش، جهادی، خلاق و کارآمد روی کار بیاید در میان مردم امید ایجاد خواهد شد. مردم حاضرند کمبودها را تحمل کنند اما نمی‌توانند ببینند یک آقازاده در رفاه و آسایش است ولی زندگی آنها هر روز بدتر می شود. باید شرایط عوض شود و یک دولت انقلابی با ویژگی ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری گفتند در راس کار قرار گیرد.

وی گفت: در دولت به اسم خصوصی سازی واگذاری‌های نادرستی انجام شد و بعد دیدیم صنایع بسیاری تعطیل شد و کارگرها را اخراج کردند و زمین و تجهیزات کارخانه ها را فروختند، این روزها در اخبار می بینیم که کارخانه و مراکز تولیدی تعطیل شده بسیاری با تلاش آقای رئیسی به چرخه کار برگشتند و دوباره احیا شدند، اینها باعث امید در میان می شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: وضعیتی که در بازار مرغ و گوشت و سایر اجناس ایجاد شد نشانه بی کفایتی است. رئیس‌جمهور باید وقت بگذارد مسائل را حل کند نه اینکه هر وزارتی تقصیر را گردن وزارت دیگری بیاندازد. متاسفانه تحرکی که باید در دولت باشد در دولت یازدهم و دوازدهم نبود. وقتی رئیس جمهور به بهانه کرونا حتی حاضر نیست به مجلس برود مسلما کارها گره خواهد خورد.

وی در خاتمه گفت: اساتید انقلابی در یک ماه باقی مانده باید با تمام توان تلاش کنند تا انشالله در ۲۸ خرداد نتیجه خوبی را بگیریم. انشالله یک رئیس جمهور انقلابی و اصلح در کنار قوه قضاییه و قوه مقننه و نهادهای حاکمیتی قرار بگیرد و مسلما با این اتفاق شرایط و روند تغییر خواهد کرد و مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا