سیاسی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: هر فوتی کرونایی پرچم بی‌کفایتی ماست


شاهین محمدصادقی گفت: هر فوتی کرونا نشانه بی‌کفایتی ماست زیرا برای هر بیمار ۲۳ میلیون تومان هزینه می‌شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شاهین محمدصادقی نامزد تصدی پست ریاست جمهوری امروز (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، درباره توقف طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر هم‌اکنون هم اجازه دهند، طرح شهید سلیمانی را اجرایی می‌کنیم و می‌توانیم کرونا در ظرف شش ماه جمع کنیم، اما دولت با اغراض سیاسی جلوی اجرای طرح شهید سلیمانی را گرفت.

نامزد تصدی ریاست جمهوری افزود: طرح شهید سلیمانی کار مشترک وزارت بهداشت، سازمان بسیج، هلال احمر و نیروهای مردمی بود که موفقیت خوبی داشت، ولی به یکباره و با کم‌لطفی دولت مواجه شدیم. 

وی با بیان اینکه نمی‌توانم بگویم دولت حسن روحانی سلامت مردم را به گروگان گرفته است، ولی نتیجه توقف طرح شهید سلیمانی همین امر است. 

محمدصادقی تصریح کرد: در مهر ۹۹ از طرف رئیس سازمان بسیج، ما مأمور به تدوین طرحی برای مبارزه و مقابله با کرونا شدیم، و ظرف یک ماه این طرح تدوین شد که منطبق بر علوم روز بود ولی بعد از چالش‌های جدی در وزارت بهداشت و بعد از گذشت یک ماه نهایتا این طرح را علمی را اعلام کردند و برای اجرا ابلاغ شد. 

نامزد تصدی ریاست جمهوری گفت: در ابتدای آذر تعداد مرگ و میر رسمی کرونا ۴۸۶ نفر بود و بیمارستان‌های ما مملو از بیمار بود؛ بخش های دیگر بیمارستان‌ها هم به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده بود، ولی پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی از مرگ و میر در ایران آن بود که ظرف دو ماه آینده این تعداد به ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید. 

رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی گفت: وقتی طرح شهید سلیمانی اجرا شد، افرادی که باور به موفقیت این طرح داشتند خیلی کم بودند، ولی ما خدا را باور داشتیم و با کمترین هزینه طرح را اجرایی کردیم.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: طرح شهید سلیمانی سه بخش داشت که بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و فاصله‌گذاری اجتماعی، این بخش‌ها بودند. 

نامزد تصدی ریاست جمهوری گفت: در قرنطینه همه جامعه را جدا می‌کنند ولی در ایزولاسیون و جداسازی فقط افراد بیمار را جدا می‌کنند که ما در طرح شهید سلیمانی این موضوعات را اجرایی کردیم. 

وی افزود: تمرکز دولت بر جداسازی اجتماعی و تعطیلی مغازه‌ها و کسب و کارها بود، ولی در طرح شهید سلیمانی به جای آنکه مسئولیت متوجه مردم شود، آنها علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید کارهای دیگری را هم انجام می‌دادند، ما هم تلاش کردیم با بیماریابی و جداسازی افراد مبتلا به ویروس کرونا کارهایی را انجام دهیم که همین اقدامات، رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را به حداقل ۷۰ درصد رساند. 

ادامه دارد … 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا