سیاسی

دولت‌مردان به بوی فساد حساس باشند

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت گفت: دولت‌مردان به بوی فساد حساس باشند تا منافذ آن بسته شود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امشب (۲۷ آبان‌ماه) در شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سلام مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه را شنیده و به فکر این شهرستان‌ها و دعاگوی آنان باشید، اظهار کرد: شما و دولت‌تان محصول مجاهدت انقلاب هستید. اگر نبود نجابت، بصیرت و دیانت مردم در سال‌های گذشته آنان، با مشکل مواجه شده بود.

وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور از اینکه امید را به مردم بازگرداندید، سپاسگزاریم، افزود: زنجان به دلیل اینکه استان متوسطی است، مظلوم بوده است. استان‌های ضعیف از مهر انقلاب بهره می‌برند و استان‌های قدرتمند نیز با استفاده از قدرت خود، پیشرفت می‌کنند، به همین دلیل اگر به استان زنجان توجه نشود، جزو استان‌های ضعیف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر در ایام استقرار دولت انقلابی است، ادامه داد: در استان مدیری وجود دارد که می‌گوید من به دنبال پست نیستم و پست باید به دنبال من باشد. انتظار می‌رود تصمیمات و انتخاب‌ها به گونه‌ای باشد که مردم این استان که محرومیت هشت ساله از مدیران انقلابی داشتند، از این مدیران بهره‌مند شوند.

شجاعی با بیان اینکه دولت‌مردان شما باید شبیه خودتان باشند و به کمتر از این ویژگی‌ها رضایت نمی‌دهیم، خاطرنشان‌ کرد: به سهم خود در مجلس آماده حمایت از دولت و چشم ناظر آن هستیم؛ پس دولت‌مردان باید به بوی فساد حساس باشند تا منافذ آن بسته و کارآمدی دولت و دولت‌مردان در استان محقق شود.

در ادامه این جلسه، نماینده مردم ایجرود و ماه‌نشان، اظهار کرد: در رابطه با حق‌آبه استان همه متفق‌القول هستند که سهمیه زنجان درست سهمیه‌بندی نشده و بیست سال است که سیمای آب کشور نیز درست ترسیم نشده است. درخواست داریم با ظرفیت ماده ۵۶، سدهای مراش و بلوبین به بهره‌برداری برسد.

سیدمرتضی خاتمی ادامه داد: بالغ بر ۷۰۰ واحد مزرعه آبزی‌پروری در شهرستان ماه‌نشان وجود دارد که ۱۴ هزار تن تولید و قابل افزایش به ۲۰ هزار تن است.

این مسئول ادامه داد: جابه‌جایی پهنه زیست‌محیطی شهرستان ماه‌نشان ضروری است؛ چراکه ۴۳ درصد این شهرستان منطقه حفاظت شده است که میانگین آن در کشور ۱۱ درصد بوده و اخیراً به ۱۷ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خواستار امحال وام کشاورزان به خاطر کم‌بارشی شد و عنوان کرد: مسیر زنجان – دندی – تخت‌سلیمان ۳۵ درصد و زنجان – بیجار نیز پیشرفت کمی داشته است که با اقتصادی کردن این طرح‌ها باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا زودتر به بهره‌برداری برسد و اعتبار قابل توجهی به خط ریل کردستان به تبریز برای سهولت دسترسی این شهرستان‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا