سیاسی

دولت برنامه هفتم توسعه را عملیاتی تنظیم کند

اردبیل- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم برنامه هفتم توسعه را به شکل عملیاتی و بر اساس اسناد بالادستی توسعه کشور تنظیم و تهیه کند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه برنامه ششم توسعه توسط مجلس دهم و در کوتاه‌ترین زمان تهیه و تدوین شد که ۳۰ درصد این برنامه تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: دولت گذشته برنامه ششم توسعه را قبول نداشت و به هیچ وجه حاضر نبود بخش‌های مختلف آن را اجرایی کند و به همین خاطر این برنامه به صورت ناقص و ابتر اجرایی شد اما ضروری است تا پایان سال برنامه هفتم توسعه تدوین و برای تصویب به مجلس ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فرصت اجرای برنامه ششم توسعه را آخر سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: دولت اواخر امسال یا اوایل سال آینده برنامه هفتم توسعه را به شکل عملیاتی، کاربردی و منطقی تهیه و تدوین کرده و با ارائه به مجلس می‌تواند شرایط مطلوبی را در مدیریت ۵ ساله کشور فراهم کند.

بدری افزود: تدوین این برنامه‌ها مانع از تصمیم‌گیری‌های جزئی، خرد و غیرکارشناسی شده و زمینه حرکت یکپارچه بر محور و اساس برنامه‌های دقیق کاربردی را به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه باید سیستم متمرکز جای خود را به سیستم استانی بدهد تا با پرهیز از مرکزگرایی، استان‌ها از اختیارات بیشتر برخوردار شده و امکان اجرای برنامه‌های صحیح بر اساس الگوهای موفق کشوری را داشته باشند.

بدری اضافه کرد: در کنار پرهیز از تمرکزگرایی، در برنامه هفتم توسعه بهتر است توزیع منابع نیز به شکل صحیح و عادلانه با اولویت محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گیرد تا بستر حرکت تحولی در استان‌های مختلف به وجود آید.

وی بیان کرد: در سطح استان اردبیل نیز ما به شدت نیازمند تدوین سند جامع مدیریتی در ابعاد مختلف هستیم تا با تغییر مدیران امکان تغییر رویه وجود نداشته باشد و برنامه تدوین شده به درستی اجرایی شده و به سرمنزل مقصود برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در استان اردبیل به شدت نیازمند تقویت زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه توسعه بزرگراه، تکمیل راه آهن، توسعه فرودگاه و همچنین ایجاد زیرساخت ارتباطی و مخابراتی هستیم تا شرایط حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف فراهم آید.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا