سیاسی

رئیس جمهور: آماده‌ایم برای آزادسازی تجاری در اکو نقش بیشتری داشته باشیم


رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از گشایش‌های اقتصادی در اکو منوط به ارتقاء تجارت درون منطقه‌ای است، گفت: ایران آمادگی دارد نقش بیشتری در آزادسازی تجاری در اکو ایفا نماید و آماده‌ایم با اعطای تعرفه‌های ترجیحی مناسب در حصول این هدف مهم سهم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در ترکمنستان برگزار شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اولویت ویژه‌ای برای همکاری و مشارکت اقتصادی با کشورهای آسیایی بخصوص همسایگان خود در آسیای غربی، میانه و قفقاز قائل است.

وی با بیان اینکه سیاست تعامل حداکثری با همسایگان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: بی تردید تقویت نقش و جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای مورد توجه و اهتمام ما است که یکی از نمودهای واضح آن سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو است.

رئیس جمهور ادامه داد: مجموعه اکو علاوه بر بهره مندی از ویژگی‌های مادی قدرت همچون جمعیت نیم میلیاردی، مالکیت یک سوم منابع انرژی جهان و … در بر دارنده هویتی ممتاز به نام اسلام است. طی سالیان گذشته دستاوردها و پیشرفت های خوبی در اکو به دست آمده اما کماکان فاصله معناداری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واقعی سازمان وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور مهم به دنبال ارتقاء سطح همکاری ها در اکو و ترفیع منزلت این سازمان در مناسبات بین المللی است، گفت: بسیاری از گشایش‌های اقتصادی در اکو منوط به ارتقاء تجارت درون منطقه‌ای است؛ ایران آمادگی دارد نقش بیشتری در آزادسازی تجاری در اکو ایفا نماید و آماده‌ایم با اعطای تعرفه‌های ترجیحی مناسبل در چارچوب اکو در حصول این هدف مهم سهم داشته باشیم.

ادامه دارد …


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا