سیاسی

ریشه بحران اوکراین در اقدامات آمریکاست

رضاخواه در اجلاس بین‌المجالس جهانی:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بحران اوکراین، ریشه در تصمیمات و اقدامات سیاسی و نظامی آمریکا دارد و سیاست استاندارد دوگانه راه‌حل مناسبی برای مقابله با جنگ، چه در یمن و چه در اوکراین نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت اعزامی شرکت‌کننده در صد و چهل و چهارمین اجلاس بین‌المجالس جهانی صبح امروز (سه شنبه) در مجمع عمومی این اجلاس در خصوص موضوع ماده اضطراری کنفرانس در مورد حل بحران اوکراین گفت: موضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران، همواره توقف جنگ و خشونت در سراسر جهان بوده است.

وی افزود: بحران اوکراین، ریشه در تصمیمات و اقدامات سیاسی و نظامی دولت ایالات متحده آمریکا دارد و سیاست استاندارد دوگانه راه‌حل مناسبی برای مقابله با جنگ در جهان چه در یمن و چه در اوکراین به شمار نمی‌رود.

رضاخواه با بیان اینکه در موضوع اوکراین، بر توقف جنگ و حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ تأکید داریم، تصریح کرد: دغدغه‌های امنیتی ناشی از تلاش ناتو برای گسترش خود به شرق برای کشورهای مستقل توجیه‌ناپذیر است و از این رو ضمن تأکید بر پایبندی همه کشورها به اصول حقوق بین‌الملل، اتخاذ رویکرد مذاکره و دیپلماسی برای توقف جنگ در بحران ضرورت دارد و جمهوری اسلامی ایران طرفین مناقشه را به توقف درگیری‌ها و آغاز فوری مذاکرات برای رفع مناقشه دعوت می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا