سیاسی

ریشه کشتار شیعیان افغانستان به آمریکا بر می‌گردد

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: کشتار شیعیان افغانستان و این اعمال تروریستی جدا از این موضوع که چه دین و مذهبی را هدف قرار داده است از بُعد انسانی محکوم است.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره حملات تروریستی خون‌بار به مساجد شیعیان در افغانستان، اظهار کرد: مسلمانان جهان در برابر این جنایت‌ها نباید ساکت بمانند و در یک حرکت سراسری باید این حملات بزدلانه به شیعیان افغانستان را محکوم کنند و عاملان این جنایات نباید بدون مجازات رها شوند. این اعمال وحشیانه ضد دین و انسانیت است و باید مسببان و دستور دهندگان آن شناسایی شوند.

وی افزود: البته دست زدن به چنین جنایاتی علیه مسلمانان تازگی ندارد. در اوایل انقلاب اسلامی شخصیت‌های برجسته کشور مانند شهید بهشتی، مظلومانه توسط منافقین به شهادت رسیدند، به طوری که ۱۷ هزار نفر را در ایران این گروه تروریستی به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: آمریکا، افغانستان را ابتدا نا امن و سپس رها کرد، به طوری که هم‌اکنون داعش با حمایت آمریکایی‌ها دست به چنین جنایاتی می‌زند. جریان داعش توسط رژیم صهیونیستی، مرتجعین و آمریکا به وجود آمده است. این اعمال تروریستی جدا از این موضوع که چه دین و مذهبی را هدف قرار داده است از بُعد انسانی محکوم است و در اینجا بحث شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه انسانیت حکم می‌کند که به جان هر انسانی احترام بگذاریم.

رهبر با بیان اینکه کشتار شیعیان افغانستان غیرقابل گذشت است، گفت: دولت‌های مختلف باید این جنایت را با قاطعیت محکوم کنند که دولت ایران و رهبر معظم انقلاب واکنش بسیار به موقع و خوبی داشتند و حوزه‌های علمیه نیز این حرکت مذبوحانه را محکوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که کشتار شیعیان افغانستان ریشه در توطئه‌های استکبار جهانی، صهیونیسم و مرتجعان دارد. داعشی که در سوریه و عراق کشتارهای وحشیانه انجام داد امروز در افغانستان این فجایع را به بار می‌آورد.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: هدف از این اعمال تروریستی بر هم زدن نظم و امنیت افغانستان و به وجود آوردن تفرقه میان شیعه و سنی است که مسلمانان باید مراقب این توطئه دشمنان باشند تا آنان نتوانند حضور خود در کشورهای اسلامی را تثبیت کنند. جهان اسلام و نهادهای بین‌الملل اسلامی در برابر این حوادث باید موضع‌گیری اصولی و واکنشی اساسی داشته باشند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا