سیاسی

سازوکارهای تبیین فعالیت‌های کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی در دولت اتخاذ شود


عضو کمیسیون صنایع مجلس به دولت سیزدهم و وزیر جدید ارتباطات توصیه کرد که سازوکارهای لازم را برای تبیین فعالیت‌های کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی در نظر گرفته و از آنها حمایت و پشتیبانی جدی‌تری صورت گیرد.

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به توسعه فعالیت‌‌های کسب و کار دیجیتال و اینترنتی در دو سال اخیر اظهار داشت: استفاده مردم از خدمات ارائه شده توسط فعالین کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتالی ارزان‌تر از امورات دیگر است ضمن اینکه می‌تواند در کاهش ترددهای شهری هم تأثیر بسیار بالایی داشته باشد ضمن اینکه امنیت استفاده از تکنولوژی‌های این حوزه هم بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: کسب و کارهای دیجیتالی در کاهش تعداد بیکاران کشور تأثیر بسیار بالایی دارد و خدمات ارائه شده به مردم را ارزان تر می‌کند ضمن اینکه در صرفه جویی زمان هم تأثیر بسیار بالایی دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزارت ارتباطات با توجه به وظایفی که بر عهده دارد بایستی زیرساخت کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی را در سطح کشور ارتقا دهد. هر چند که در دو سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما همچنان برخی کمبودها را شاهد هستیم که لازمه آن حمایت و پشتیبانی بخش‌های مختلف کشور از فعالین این حوزه است.

کریمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و وزارت صمت باید حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و سازوکارها و مقررات و پشتیبانی‌های لازم را از فعالان این حوزه داشته باشند این در حالی است که مشکلات شرکت‌ها و اشخاصی که در زمینه تولید انواع و اقسام نرم‌افزارهای دیجیتالی فعالیت داشتند را در فراکسیون توسعه صادرات بررسی کرده‌ایم اما متأسفانه هیچگونه سازوکاری برای این موضوع وجود ندارد و اگر از گمرک سؤالی کنیم که اگر شرکت و یا فردی قصد صادرات نرم‌افزار دارد چه کاری را باید انجام دهد هیچگونه پاسخی ندارند.

وی با بیان اینکه مجلس پیگیر توسعه کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین و حل مشکلات آنها از وزارت ارتباطات است افزود: وزارت ارتباطات در طول سال‌های اخیر در زمینه توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی کارهای خوبی را  انجام داده اما نباید آن را رها کند ضمن اینکه توصیه ما به دولت سیزدهم و  وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات آن است که سازوکارهای لازم را برای تبیین فعالیت‌های کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی در نظر گرفته و از آنها حمایت و پشتیبانی جدی‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا