سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان خبر داد


سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و مستمری بگیران در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز شنبه ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) گفت: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی، و همچنین طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار کرد: طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها هم اکثریت ایراداتش برطرف شده و مصوبه در اختیار مجلس است، ولی ایرادهای هیات عالی نظارت در خصوص این طرح در تمامی مورد کماکان بر قوت خودش باقی، و به مجلس ارسال شده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: باید تعامل بیشتری بین مجلس و هیات عالی نظارت صورت بگیرد تا ایرادهای هیات عالی نظارت در همین مرحله حل شود. در غیر این صورت هم بن‌بستی در نظام حقوقی ما وجود ندارد و در این صورت این مصوبه به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

وی تشریح کرد: در این مدت کمتر از یک ماه ۲۷ استعلام دیوان عدالت اداری توسط فقهای محترم شورای نگهبان بررسی شد.

 این خبر تکمیل می شود …


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا