سیاسی

سفرهای استانی رئیس‌‌جمهور ثمرات مثبتی برای مردم دارد


نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: اصل سفرهای استانی رئیس‌جمهور امری با خیر و برکت است و باعث می‌شود تا بالاترین مقام اجرایی کشور از نزدیک مشکلات مردم را لمس کند.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: کلیات و اصل سفرهای استانی رئیس‌جمهور حتما دارای خیر و برکت و بسیار مؤثر است.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور مستقیما با مشکلات مردم مواجه شود و همچنین صدور دستورات ویژه برای رفع مشکلات مردم، از جمله محاسن سفرهای استانی است.

گودرزوند چگینی اظهار داشت: علاوه بر این بازدید میدانی رئیس‌جمهور از استان‌ها و حضور در میان مردم و آشنایی با مشکلاتشان قطعا از حجم کاری نمایندگان کم خواهد کرد و باعث می‌شود تا بالاترین مقام عالی کشور از نزدیک مشکلات مردم را لمس کند. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای اینکه ثمرات مثبت سفرهای استانی رئیس‌جمهور بیشتر و بهتر شود با توجه به مشکلاتی که در استان‌ها وجود دارد رئیس‌جمهور و اعضای دولت می‌توانند حتی سه الی چهار روز با توجه به حجم کاری و حجم مشکلات آن استان بمانند و مشکلات را بررسی کنند.

وی افزود: علاوه بر این بهتر است هریک از وزرا برای پیگیری یک یا دو استان به عنوان معین یک یا دو استان انتخاب شوند و در جلسات هیأت وزیران نیز مشکلات استان مورد نظر را پیگیری کند. 

نماینده مردم رودبار در مجلس اظهار داشت: این روشی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز استفاده شده و نتیجه داده و جزو مدل‌های حرکتی جدیدی است که در بسیاری از کشورها موفق بوده است و به ویژه در شرایط بحرانی دولت‌ها و کشورهای مختلف این کار را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم مشکلاتی که از دولت‌های قبلی مانده تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی این است که هریک از وزرا به صورت معین کارهای استان‌ها را پیگیری کنند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا