سیاسی

شبکه آب شرب یزد ۴۶ بار تخریب شده است


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت:‌ شبکه آب شرب یزد ۴۶ بار تا کنون مورد تخریب قرار گرفت که این مسأله خسارت‌های سنگینی را بر بیت‌المال وارد کرده و از سوی دیگر مردم استان را با فشار و زحمت در بحث تأمین آب شرب‌شان مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید جلیل میرمحمدی میبدی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۱۹آبان ماه) گفت: مطابق با نسخ قانون اساسی در اصول ۴۴ و ۴۵ شبکه‌های بزرگ آبرسانی تحت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است آبهای عمومی جزء انفال و ثروت‌های عمومی در اختیار حکومت اسلامی است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آن عمل کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه این قاعده بازه و روشن حکومتی سال‌هاست در روز روشن نادیده گرفته می‌‌شود پیش چشم همگان خطوط تأمین آب یزد مورد تعرض و تخریب قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر چند وقت یکبار آب شرب این مردم قطع می‌شود تاکنون ۴۶ بار خطوط آب یزد مورد تعرض و تخریب قرار گرفته است و میلیاردها تومان از این طریق به بیت المال خسارت وارد شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ای کاش مسئولین وزارت کشور و وزارت نیرو یک بار اعلام می‌کردند که این تخریب ها در مورد شبکه آبرسانی یزد چه خسارت هنگفت و سرسام‌آوری را بر بیت المال تحمیل کرده است ای کاش این مسئولین در چهار دولت دهم یازدهم دوازدهم و سیزدهم به مرد به مردم پاسخ می‌دادند چرا در مقابل این قانون شکنی‌ها دست روی دست هم گذاشتن دست روی دست گذاشتند هیچ اقدامی را صورت نمی‌دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاب‌آوری استان یزد در بحث آب شرب ۲۴ ساعت است از جناب آقای دکتر قالیباف خواهش می‌کنم دستور تشکیل جلسه ای را بدهند تا در یک جبهه آرام با تفاهم و کارشناسی شده تعاملی این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد من با نمایندگان اصفهان هم صحبت کردم آنها هم در این زمینه نقطه نظرات و مطالبی دارند.

وی افزود: سد آب انتقالی به یزد مصرف آب شرب دارد حدود ۶۰۰ روستای استان یزد با تانکر آب دریافت می‌کنند و به آنها آبرسانی انجام می‌شود و در مورد بعضی از شهرستان‌ها به استان آب شرب به صورت دبه تامین می‌شود حدود ۲۰ روستا در استان در این چند سال به خاطر خشکسالی خالی از سکنه شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ما زمانی می‌توانیم بر قوای مجریه قوای مجریه و مقننه نظارت دقیق داشته باشیم که خودمان شفاف باشیم طرح شفافیت انشاءالله در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد نگرانی بسیاری از نمایندگان برطرف شده و امیدوارم امیدواریم که خودمان شفاف شویم تا بتوانیم تا با قوت و قدرت نظارت مان را در راستای شفاف کردن سایر ادارات انجام دهیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا