سیاسی

شورای نگهبان همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده/ احتمالا از لاریجانی در دولت بعدی استفاده شود

شورای نگهبان همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده/ احتمالا از لاریجانی در دولت بعدی استفاده شود


فعال سیاسی اصولگرا گفت: حدس زده می‌شد که آقای لاریجانی به یک شکلی از طریق شورای نگهبان یا از طریق دیگر اطمینان پیدا کردند که تأیید صلاحیت می‌شوند وگرنه یک رجل سیاسی باتجربه مثل آقای لاریجانی اگر احتمال‌ می‌دادند که تأیید صلاحیت نمی‌شوند، هرگز ثبت نام نمی‌کردند. ولی شورای نگهبان همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده و این‌بار هم همین‌طور اتفاق افتاد.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی ردصلاحیت علی لاریجانی آن هم به گونه‌ای که با انتشار پستی قبل از ثبت نام نهایی در انتخابات این برداشت شده بود که از نهادهای بالا دستی تضمین تایید صلاحیت خود را گرفته اما در نهایت ردصلاحیت شد، گفت: البته آقای لاریجانی ردصلاحیت  نشدند بلکه احراز صلاحیت نشدند. اما همانطور که شما گفتید، حدس زده می‌شد که آقای لاریجانی به یک شکلی از طریق شورای نگهبان یا از طریق دیگر اطمینان پیدا کردند که تأیید صلاحیت می‌شوند وگرنه یک رجل سیاسی باتجربه مثل آقای لاریجانی اگر احتمال‌ می‌دادند که تأیید صلاحیت نمی‌شوند، هرگز ثبت نام نمی‌کردند. ولی شورای نگهبان همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده و این‌بار هم همین‌ اتفاق افتاد. خودم شخصا تأسف می‌خورم که چرا آقای لاریجانی را جزو کاندیداها نداریم.

وی در خصوص ارزیابی از آینده سیاسی آقای لاریجانی گفت: آقای لاریجانی یک رجل سیاسی فعال باقی خواهد ماند. قطعا با این اتفاق‌ها کنار نخواهند رفت و نباید هم اینطور باشد. چون  ایشان یک سرمایه بزرگی است و برایشان کم هزینه نشده که به این موقعیت برسند. برای همین حتما در سیاست باقی خواهد ماند. امیدواریم در ادامه راه آقای لاریجانی صبر پیشه کنند. بالاخره آینده طولانی خواهیم داشت که بتوان از ایشان در مناصب دیگری استفاده کرد. ضمن اینکه بستگی دارد چه کسی رئیس جمهور دولت بعدی باشد و این احتمال وجود دارد که در کرسی مهمی از آقای لاریجانی در دولت بعدی استفاده شود.

ایمانی در مورد گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته مبنی بر اینکه برخی مراجع قم رایزنی‌هایی در جهت تایید صلاحیت آقای لاریجانی داشتند، گفت: من چنین چیزی را نشنیدم و بعید می‌دانم این اخبار درست باشد. در گذشته هم سابقه نداشته که مراجع بخواهند برای تایید صلاحیت فردی پادرمیانی کنند. مگر یک مورد که مربوط به سال‌ها پیش بود که به ذکر آن احتیاجی نیست به خاطر اینکه گذشته است. اما معمولا مراجع در این موارد دخالت نمی‌کنند و به نظرم خبر درستی هم نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا شاهد فضای دوقطبی در انتخابات خواهیم بود، گفت: تصور نمی‌کنم فضا اینطور باشد که دوقطبی شکل بگیرد. دوقطبی شاید بین نوعی رادیکالیسم و جریان معتدل شکل بگیرد اما احتمال دوقطبی‌های دیگر کم است. چون برخی از آقایان دیدگاه‌هایشان به همدیگر نزدیک است و احتمال اینکه این دو قطبی شکل بگیرد کم خواهد بود.

ایمانی در پاسخ به این سوال که رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری بین کدام نامزدها خواهد بود، گفت:‌ کمی زود است در این مورد اظهارنظر کنم. باید حداقل یک دور مناظره‌ها را ببینیم تا ببینیم رقابت بین چه کسانی خواهد بود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا