سیاسی

ضرورت همکاری مسئولین لرستان در پیشگیری از اعتیاد

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان بر ضرورت همکاری مسئولین استان در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

عبدالمجید کشوری در پنجمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد برگزار شد، با تأکید بر نقش مهم فرهنگ‌سازی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه وضع زیرساخت‌ها  و مشکلات اقتصادی در بروز قاچاق مواد مخدر و اعتیاد در کشور به‌ویژه جوانان استان بیان کرد: همه به‌عنوان مسئولین این نظام باید بتوانیم با تصمیم‌گیری‌های به‌جا نگرش مردم را نسبت به اعتیاد روشن‌تر و در بحث پاک‌سازی معتادین در جامعه مؤثرتر عمل کنیم.

وی گفت: تلاش شبانه‌روزی تمامی عزیزان مدافع مردم و امنیت در مجموعه‌ای به نام زندان است و مسئولیت نگهداری این افراد همچنین به عهده سازمان زندان‌هاست.

کشوری با بیان اینکه دستگاه قضا در بحث سند تحول قضایی، مأموریت ششم را به‌عنوان اصلاح و تربیت محکومین به سازمان زندان‌ها ابلاغ کرده است،  افزود: یکی از شاخه‌های آن، تأکید بر تغییر نگرش محکومین و متهمین مواد مخدر نسبت به ارتکاب جرم انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: با دو رویکرد می‌توان به امر اصلاح و تربیت زندانیان  تحقق بخشید، یکی توانمند کردن زندانیان با برنامه‌ها و آموزش‌ها در درون زندان و اعطای تسهیلات پس از خروج زندانی و بخش دیگر فرهنگ‌سازی و فرهنگ بخشی به آنان که در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی  که با نهادهای مختلف فرهنگی برقرار کرده‌ایم قطعاً می‌توان مسیر تغییر نگرش زندانیان نسبت به جرم صورت گرفته را مشاهده کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این امر خطیر که  سرمایه‌گذاری اصلاحی و تربیتی است سازمان زندان‌ها را نباید تنها گذاشت؛  همکاری نهادهای دیگر را می‌طلبد و امیدواریم که مسئولین دلسوز و انقلابی استان در این حوزه وارد کار شوند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا