سیاسی

غربی‌ها به دنبال تضعیف ایران هستند/باید به همسایگان خود رجوع کنیم

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها جز تحقیر و تضعیف این ملت، چیزی را دنبال نمی کنند و ما باید به همسایگان خود رجوع کنیم. همسو کردن و هم راستا کردن کشورهای همسایه امکان پذیر است.

اکبر رنجبرزاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر دربارهنحوه برخورد دولت سیزدهم با برجام اظهار کرد: در بحث برجام یا هر برنامه‌ای که کشورهای غربی دنبال می‌کنند تا امروز امتحان خود را پس داده‌اند و در رفتارهای خود صادق نبوده‌اند و عملا به دنبال هدف غایی و نهایی خود، یعنی تضعیف جمهوری اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: هدف غربی‌ها از هرگونه مذاکره، راهکار و ارتباط‌گیری این است که به دنبال ضربه زدن به ایران هستند و این هدف را یک روز از طریق جنگ با همسایه‌ها، یک روز از طریق تحمیل جنگ به همسایه و … اجرایی می‌کنند و همه راه‌ها را پیش می‌‍گیرند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد غربی‌ها با مذاکره به تضعیف ایران نرسند، قطعا آن مذاکره به نتیجه نخواهد رسید و مذاکره‌ای که آنها را به این هدف نرساند برای آنها مغبون است و ضرر خواهند کرد.

رنجبرزاده افزود: واقعیت این است که غربی‌ها جز تحقیر و تضعیف این ملت، چیزی را دنبال نمی‌کنند و برای اینکه ما بر این ترفندها فائق بیاییم و مانع از تحقیر، تضعیف و نفوذ آنها بر کشور شویم، باید مقتدرانه در مذاکرات حضور پیدا کنیم و نرمش نشان دادن در مقابل آنها راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به قله موفقیت و رفع مشکلات داخلی باید یک بسیج همگانی در داخل داشته باشیم. البته دولت هنوز قوام نگرفته است. اگر دولت فرصت پیدا کند تا نیروهای خدوم و شایسته‌ای که به مردم اعتماد داشته باشند، روی کار بیاورد این امر محقق خواهد شد. دست دادن ما به دشمن، دوستانه و گرم نخواهد بود و همزمان این اقدام سوزاننده، تضعیف‌کننده و دلخراش خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید به همسایگان خود رجوع کنیم. همسو کردن و هم راستا کردن کشورهای همسایه راهکار و راه چاره‌ای مبارک و امکان‌پذیر است. به اندازه کافی در سطوح مختلف صاحب‌نظر هستیم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: البته ترفندهای دشمن برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه مانند ایران و عراق، ایران و افغانستان، ایران و پاکستان و … کم نیست، اما دلیل نمی‌شود ما این راه‌ها را مسدود کنیم و لازم است همه راه‌ها را برویم و با همسایگان همسو شویم.

این نماینده ادوار مجلس در پایان تأکید کرد: حرکت‌های جمهوری اسلامی در بحث چین، روسیه و هندوستان قابل دفاع است. گلوی آمریکایی‌ها فشرده شده و صدای آنها را در آورده است و ما باید در جهت تقویت مسیر اقتصادی کشورهای منطقه هم تلاش کنیم. ملت ایران یاد گرفته است که هیچگاه زیر بار ذلت نخواهد رفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا