سیاسی

مؤسسات عمومی و غیردولتی از دولت فربه‌تر شده‌اند و به کسی پاسخگو نیستند


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات عمومی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد، هلال احمر و هلدینگ‌های وابسته به بانکها و بنیادها از دولت فربه‌تر شده‌اند و به هیچ‌کسی پاسخگو نیستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان‌دستور با بیان اینکه هدف از تشکیل حکومت اسلامی رشد مردم در مسیر تعالی است و این جز با مشارکت مؤثر در تصمیم‌گیری‌ها میسر نیست اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری و هدایت مقام معظم رهبری دستاوردهای فراوانی در عرصه‌های مختلف داشته است، ولی با چالش‌هایی مواجه است که باید برای تدبیر آنها چاره‌اندیشی شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعدد قوانین منجر به بی‌عدالتی در جامعه شده و ما مجلسی‌ها به جای تدوین قوانین موجود دائما قانون جدید تصویب می‌کنیم. تورم افسارگسیخته کمر مردم را شکسته ولی مجلس برنامه‌ای  غیرضروری را دنبال می‌کند و مشکلاتی مانند قطعی برق و آب فقط به مسئولان اجرایی تذکر می‌دهد. 

لطفی تصریح کرد: دوسوم بودجه کشور دراختیار شرکتهای دولتی است و مجلس هیچ وقت اجازه و فرصت بررسی آنها را به خود نمی‌دهد. همچنین مؤسسات عمومی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد، هلال احمر، هلدینگ‌های تحت نظر بانکها و بنیادها و موارد مشابه از دولت فربه‌تر شده‌اند و به هیچ‌کسی پاسخگو نیستند و آمار و اطلاعات دقیقی از داده‌های آنها در جامعه نیست. 

وی تأکید کرد: اینها چالشهایی است که از گذشته بوده و گریبانگیر دولت آینده نیز خواهد بود؛ بیائید به جای اتهام‌زنی به همدیگر با اتحاد و یکدلی برای حل این معضلات اقدام کنیم. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا