سیاسی

مجلس با فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح «اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار» مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار در دستور کار قرار گرفت.

صباغیان: باید قانونی برای حمایت از کارگران تصویب شود

محمدرضا صباغیان به عنوان متقاضی بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، اظهار داشت: شوراهای اسلامی کار، پل ارتباطی بین کارگر و کارفرما هستند. متأسفانه شاهدیم که تشکل‌های کارگری بسیار ضعیف هستند بنابراین این طرح باید به سرعت در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارگران به راحتی اخراج می‌شوند، حقوق آنان نیز چند ماه پرداخت نمی‌شود، شوراهای کارگری پشت و پناهی ندارند و ما باید قانونی را به تصویب برسانیم که از کارگران حمایت شود.

میرتاج‌الدینی: نظر مراکز پژوهشی درباره طرح اصلاح قانون کار باید اتخاذ شود

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در مخالفت با بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، گفت: ما انجمن اسلامی کارگران را داریم و تشکل‌هایی نیز وجود دارند که در واحدهای تولیدی و صنعتی خدمت می‌کنند و همه این انجمن‌ها و تشکل‌ها مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: علت مخالفت بنده با بررسی دو فوریت طرح مذکور آن است که این موضوع نباید به سرعت و به صورت دوفوریتی بررسی شود و لازم است در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون‌های تخصصی فرعی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین نظر مراکز پژوهشی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت و وزارتخانه‌های ذیربط هم درباره طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار هنوز اتخاذ نشده و لازم است در ابتدا نظرات آنان را دریافت کنیم و سپس این طرح در مجلس رسیدگی شود.

بابایی کارنامی: مجلس باید به مباحث کارگری ورود کند

در ادامه جلسه، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در موافقت با بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار گفت: کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و مورد تائید قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: مجلس باید به طور جدی به مباحث کارگری ورود کند تا کارگران بتوانند دغدغه‌های خود را به خوبی مطرح کنند.

در ادامه جلسه، دو فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۶۷ رأی موافق، ۱۱۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه، با آن مخالفت کردند.

در پایان یک فوریت طرح مذکور رأی‌گیری شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۲ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن، با یک فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار نیز مخالفت کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا