سیاسی

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت/ توسلی: جای خالی استراتژی رفع چالش‌ها در برنامه‌های عین‌اللهی / وزارت بهداشت، وزارت پزشکان نیست


نماینده مردم بهار در مجلس با بیان اینکه طبق قانون داماد و دختر وزیر پیشنهادی بهداشت باید در مناطق محروم خدمت می‌کردند اما با پارتی‌بازی به تهران منتقل شدند، گفت: آقای عین اللهی سابقه کافی مدیریتی ندارد و عملا وزارت بهداشت، وزارت پزشکان نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: روز گذشته ۶۴۸ هموطن ایرانی به دلیل کرونا در دل خاک آرام گرفتند و هزاران خانواده سوگوار شدند.

وی افزود: ناکارآمدی مدیریتی، تحریم‌های خارجی و بروز فساد در بخش‌های مختلف کشور مردم را به نظام بدبین کرده است. این در حالی است که در ۲۸ خرداد مردم به آیت‌الله رئیسی رأی دادند که این کار آنها و درک این کار برای همگان لازم است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهداشت و سلامت برای مردم مهم است؛ چراکه با سلامت می‌توان کار و زندگی بدون دغدغه داشت. اما در برنامه‌های آقای عین اللهی وزیر اید بهداشت مطالب کلی‌گویی گفته شده است.

وی افزود: برنامه استراتژیک خاصی از سوی وزیر پیشنهادی بهداشت برای رفع دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور وجود ندارد.

توسلی گفت: پزشک خانواده و نظام ارجاع در برنامه‌های توسعه‌ای چهارم، پنجم و ششم بوده است اما در برنامه آقای عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت چیزی نیست؛ بدون پرونده سلامت الکترونیک نظام سلامت ظهور و بروز خاصی نخواهد داشت که بایستی عین اللهی برای آن فکری عاجل کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: جایگاه اخلاق و مسائل زیرمیزی و سقط جنین در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت کجاست؟ آیا آقای عین اللهی برنامه‌های خود را خوانده است در حالی که بسیاری از اطلاعات و داده‌های او مربوط به ۱۰ سال قبل است و بایستی عنوان کند که چگونه می‌خواهد وزارت بهداشت را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت آمارهایی از مرگ و میر ایرانیان در اثر گرفتگی عروق که بیشترین مرگ و میر را به خود اختصاص داده است عنوان کرده و گفته که آلزایمر ایرانیان ۱۰۳ درصد رشد کرده در حالی که این آمار مربوط به ۵ سال قبل است.

توسلی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت آمار کشته‌های جاده‌ای را ۳۱ درصد کاهش داده و اعلام کرده که از هر ۴ ایرانی یک نفر مشکل اعصاب و روان دارد که چنین آمارهایی هم با واقعیت منطبق نیست.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور ما سخن گفتن از طب سنتی جرم است و حتی دکتر خیراندیش را با ۵۷ شکایت وزارت بهداشت به داگاه بردند اما آقای عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان هیچ برنامه‌ای در این موضوع نداشته و حتی توجهی هم به آن نکرده، اما در دنیا بیمارستان طب سنتی برای درمان بیماران احداث کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هزاران نفر از کادر درمان و پرستار قراردادی هستند و در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت هیچ توجهی به تبدیل وضعیت آنها نشده است.

توسلی افزود: در برنامه‌های آقای عین اللهی درمان بر پیشگیری مقدم عنوان شده است در حالی که در سیاست‌های نظام سلامت کشور پیشگیری مقدم بر درمان است.

ادامه دارد…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا