سیاسی

مدل مدیریت اجرایی کشور در ۸ سال گذشته قاجاری بوده است

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در هشت سال اخیر خیانت‌های بسیاری صورت گرفته است، گفت: مدل مدیریت اجرایی کشور در این مدت قاجاری بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه استاندار سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه در قدرت نظامی امروز کشورمان صاحب تکنولوژی است، تاکید کرد: در برخی موارد از علم روز جهان جلوتر هستیم و اکنون با همه این احوالات و با توجه به استعدادهای ایران در حوزه‌های مختلف، مردم از شرایط فعلی راضی نیستند و بخشی از ماجرا به فشار خارجی و تحریم‌های دشمنان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه بخش دیگر ماجرا به دو سرشاخه اصلی باز می‌گردد نخست کم کاری و بد عملی مسئولان و تصمیمات غیر جهادی و غیرکارشناسی و دوم خیانت سازمان یافته و نفوذ کرده که مسیر پیشرفت این مملکت را منحرف کرده است، افزود: چه از روی عمد و سهو خروجی بی عملی و یا بد عملی، تولید نارضایتی مردم است که برای حفظ کشور و انقلاب هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند

سو مدیریت در سطح کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه نظارت و بازخواست و پیگیری نمایندگان بسیار اهمیت دارد لذا رسالت ما نمایندگان در کنار قانون، نظارت و پیگیری امور و درخواست‌های مردم است، تاکید کرد: طی هشت سال گذشته کشور با پدیده عجیبی از سو مدیریت مواجه شد که چشم امیدشان به دشمنان قسم خورده ملت بود و پرونده‌های قطوری از خیانت آنها به دست آمده و باید گفت مدیریت در این سال‌ها به مدل قاجاری بوده است.

مطهری بیان کرد: خروجی این مدیریت اشرافی و دل باخته با اغیار که موضع نگاهشان به مردم از بالا بوده، همین وضعیت فعلی کشور است که بسیاری توان داخلی یا معطل مانده و یا دچار مشکلات عدیده شده است لذا باید گفت کارشکنی سبب شده تا دولت به بحران برسد اما روی کار آمدن دولت مردمی جدید نوید روزهای خوب را در دل مردم زنده کرده و مردم احساس می‌کنند که ریل گذاری قرار است تغییر کند این ماجرا از یک سو جای شکر دارد اما از سوی دیگر رسالت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند لذا مسئولان باید هم مسیر حرکت را به درستی انتخاب کنند و هم قطار دولت را به پیش ببرند که البته کار دشواری نیز محسوب می‌شود که نیاز به همدلی نیروهای انقلابی و کار مضاعف دارد.

وی ضمن بیان اینکه بیش از چهل سال از انقلاب می‌گذرد و رشادت و دلیری شهدا و رزمندگان در یاد و خاطره مردم باقی می‌ماند، ابراز داشت: کشور بعد از سالیان سال از یوق شاهان بی کفایت قاجار و رژیم طاغوت و دیکتاتوری رهایی یافت.

ظرفیت‌های استان سمنان

عضو خانه ملت با بیان اینکه نفت کمترین امتیازی بود که به بیگانگان واگذار شد، افزود: عمده تجزیه ایران در ۲۰۰ سال گذشته اتفاق افتاد اما در دوران دفاع مقدس تنها مقطع قابل اتکا و مشخصی که ایران در بدترین بحران داخلی با غیرت جوانان این سرزمین و رهبری امام راحل اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست متجاوزان چپاول شود.

مطهری با بیان اینکه برخی مسئولان هیچ نگاهی به این دستاوردها نداشتند، ابراز داشت: کشور در شرایطی که ارتش نوپا و گرفتار مشکلات خارجی و داخلی است و اینها را نگاه می‌کنیم به مردم مظلوم خودمان می‌رسیم که باید برای رسیدن به آزادی مسیر سختی را طی می‌کرد اما با وجود این مشکلات به برکت رهبر معظم انقلاب این کشور همچنان پابرجا است.

وی افزود: سمنان ظرفیت استراتژیکی برای کار دارد شهرک‌های صنعتی، معادن و موقعیت ویژه این استان و همجواری با هشت استان دیگر حتی گردشگری و صنایع دستی و نیروی انسانی جوان پرانرژی و … از جمله این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی و نقش آفرینی در کشور است.

به گزارش مهر، در این نشست از زحمات و خدمات سه ساله علیرضا آشناگر تقدیر و سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا