سیاسی

مردم شهرها و کشورها اگر خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه شما برادران عزیز و خواهران باکرامت و نفس ضعیف خودم را به انجام وظایف بندگی و ترک گناهان دعوت می‌کنم، گفت:‌ خداوند متعال ما را به تقوا دعوت کرده و تقوا را موجب نزول برکات آسمان و زمین دانسته است.

وی افزود: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها بال تقوا و ایمان را می‌داشتند و خودمحافظتی در برابر نفس اماره ایجاد می‌کردند، در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما خدا را شکر می‌کنیم که به ما مهلت داد در نماز جمعه شرکت کنیم و قدر اجتماعات نورانی را بدانیم، گفت: از کسانی که در نمازهای جمعه بودند و الان نیستند یاد می‌کنیم. ما هم معلوم نیست کی اینجا یادمان کنند.

صدیقی با اشاره به تفسیر سوره مبارکه فاتحة‌الکتاب گفت: امام جعفر صادق (ع) خطاب به ابوحنیفه فرمودند آن چه سوره‌ای است که اولش سپاس خدا، وسطش اخلاص است و آخرش دعاست؟ ابوحنیفه متحیر شد و گفت که نمی‌دانم، حضرت فرمودند که آن سوره، سوره فاتحة‌الکتاب است. که اولش با حمد شروع می‌شود، وسطش اخلاص است و بخش سوم سوره دعاست.

وی با اشاره به آیه «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ» یادآورشد: هدایت یک برنامه عمومی حق متعال است. خدا هیچ مخلوقی را سرگردان نگذاشته و تمام کارهای خداوند هدفمند است. در هدایت الهی مقصد خداست و راه رسیدن به خدا نیز شریعت انور است. علم شریعت بر آحاد مردم واجب عینی است، در حالی که خدمت به جامعه واجب کفایی است.

ادامه دارد

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا