سیاسی

مسئولان آژانس از روز گذشته در تهران هستند/ برداشت‌های ناصواب یک بازرس در حال رفع و رجوع است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در رابطه با مطالبی که بازرس آژانس مطرح کرده بود مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره و بازدید و بررسی هستند. ابهاماتی که با برداشت‌های ناصواب یک بازرس خلط شده بود رفع و رجوع شده یا در حال رفع و رجوع شدن است.

اسلامی در جمع خبرنگاران:


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات ربوط به احیای برجام گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام یک معامله میان ایران و ۵+۱ بود که برای اعتمادسازی انجام شده است. طرف های اصلی این معامله به تکالیف خود نپرداختند و عملا آمریکا هم خودش همکاری نکرد هم اجازه همکاری به دیگر طرف‌ها را نداد.

وی افزود: جریان پرفشار سیاسی به دنبال این هست که تعهدات برجامی را ایران یک طرفه انجام دهد و آنها به فکر انجام تعهدات خود نباشد در حالیکه این یک موضوع کاملا غیرقابل قبول است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی و مساله‌آفرینی‌ها را برنمیتابیم.

اسلامی با بیان اینکه در چارچوب پادمان روابط ما با آژانس برقرار است، گفت: در رابطه با مطالبی که بازرس آژانس مطرح کرده بود مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره و بازدید و بررسی هستند. ابهاماتی که با برداشت‌های ناصواب یک بازرس خلط شده بود رفع و رجوع شده یا در حال رفع و رجوع شدن است و ما با تعامل و هماهنگی و پیگیری از اینکه به تولید ابهام جدیدی در همکاری با آژانس بینجامد، جلوگیری می‌کنیم.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا