سیاسی

مسائل مهم و جدی در مذاکرات باقی مانده است

معاون وزیر امور خارجه گفت: مسائل مهم و جدی باقی مانده است که لازم است حل و فصل شود و امیدواریم بتوانیم در طول این مذاکرات چند روزه، به راه‌حل‌های نهایی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و همچنین رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان در کمیسیون مشترک برجام، پیش از آغاز دور پنجم این مذاکرات در گفتگویی گفت: امروز دور جدید مذاکرات ما با کشورهای ۱+۴ آغاز خواهد شد. ما در ادوار گذشته و در چهار دوره گذشته پیشرفت‌های خوبی داشتیم. مسیر مشخصی را طی کردیم و مسیری که باید طی کنیم را روشن می‌دانیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: مسائل مهم و جدی باقی مانده است که لازم است حل و فصل شود. ما از امروز مذاکرات را شروع می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در طول این مذاکرات چند روزه، به راه‌حل‌های نهایی دست پیدا کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: طبیعی است که در کنار نشست اصلی مذاکراتی به صورت رسمی و غیررسمی به صورت دوجانبه و چندجانبه آغاز می‌شود. لذا ما پیش از شروع جلسه کمیسیون مشترک، گفتگوهای دو جانبه‌ای داشتیم. من الان ملاقات بسیار خوبی را با هیئت روسیه داشتم و یک بار با هم، مسائلی را که لازم است در مذاکرات به آن پرداخته شود را مرور کردیم. اشتراک مواضع خوبی نیز در اکثر موارد وجود دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا