سیاسی

مسائل پدافندی در مراکز ویژه و حساس مورد توجه قرار بگیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برخی از اتفاقات حادث شده در حوزه پالایشگاهی و مراکز حساس کشور مانند سایت نطنز در سطح کشور به‌علت بی‌توجهی به مسائل پدافندی است، گفت: باید مسائل پدافندی در مراکز ویژه، حساس، مهم و قابل حفاظت مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی رحیمی ۲۳ تیرماه در جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل این استان پس از فراز و نشیب‌های بسیار پس از سه سال آماده شد، اظهار کرد: در این طرح مجموعا ۳۵۰۰ دارایی احصا شد که از این تعداد ۳ دارایی دارای رده اولویتی حساس، ۱۸ دارایی دارای رده اولویتی مهم و ۱۸۵ رده نیز دارای رده اولویتی قابل حفاظت هستند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: برنامه‌های پدافندی برای اجرا در سال ۱۴۰۰ پیشنهاد داده شده است، باتوجه به اینکه، طرح جامع پدافند چهارمحال و بختیاری آماده نبود، سه برنامه پیشنهادی این استان از هم‌اکنون در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی و مراکز حساس مانند سایت نطنز در سطح کشور به‌علت بی‌توجهی به مسائل پدافندی است، عنوان کرد: باید مسائل پدافندی در مراکز ویژه، حساس، مهم و قابل حفاظت مورد توجه قرار بگیرد، پدافند عامل موجب مصون‌سازی در برابر حوادث غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

رحیمی بیان کرد: تمامی کارخانجات تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی به‌عنوان گره‌های بحرانی در چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شوند که باید مسائل پدافندی در آن‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: تهدید زیستی، تهدید تروریستی، تهدید سایبری و تهدید نظامی به ترتیب اولویت تهدیدهای متحمل برای چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شوند که در طرح جامع پدافند غیرعامل استان به آن‌ها توجه جدی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: اهداف کلی در دفاع غیرعامل در بخش سرمایه انسانی حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات، در سرمایه‌های زیرساختی و فیزیکی بحث کاهش آسیب‌پذیری و پایدار سازی در برابر تهدیدات و در بخش سرمایه‌های سایبری حفظ زیرساخت و تداوم کارکرد است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا