سیاسی

مصوبات کمیسیون اجتماعی در مورد تسری فوق‌العاده شغل به گروه‌های مختلف


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز موضوع تسری فوق‌العاده شغل به گروه‌های مختلف همچون کارکنان دادگستری‌ها، و نیز بحث تسری فوق‌العاده به کارکنان مناطق جنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون مصوباتی را در این باره گذراند.

مجید انصاری نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع نظارت بر اجرای قانون تسری ۲۵ درصد فوق‌العاده شغل کارکنان مناطق جنگی و کارکنان فعلی این مناطق با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط همچون سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه این مصوبه گذرانده شد تا قانون مذکور در رابطه با بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در مناطق جنگی نیز اجرایی شود و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مکلف به این کار شدند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح موظف شد تا لیست مناطق جنگی در دوران جنگ تحمیلی را به طور دقیق مشخص و به کمیسیون ارائه کند تا تصمیمات در این باره به طور دقیق اتخاذ شود.

انصاری خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در مورد خدمات‌رسانی به ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ستاد کل نیروهای مسلح این قانون را در صورت نبود مانع فورا اجرا کند و یا در صورت وجود مانع گزارش آن را تا دو هفته آینده به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه کند.

وی افزود: همچنین در این جلسه بحث تسری فوق‌العاده شغل کارکنان زندان‌ها، به کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی مطرح شد که اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا