سیاسی

مصوبه کمیسیون قضایی: شرکت سهامی عام با حداقل 20 عضو تشکیل می‌شود


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون قضایی مجلس شرکت سهامی عام با عضویت حداقل 20 نفر تشکیل می شود و سهام اعضا به لحاظ ارزش با این شرکت ها باهم برابر است و سهام خاص تر و ویژه تر وجود ندارد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح قانون تجارت مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری نهایی، این لایحه در جلسه امروز جمع بندی شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون در جریان بررسی این لایحه، شرکت سهامی عام با عضویت حداقل 20 عضو تشکیل می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مصوبه آمده است که در شرکت های سهامی عام به هیچ وجه سهام خاص وجود ندارد و سهام همه اعضا از نظر ارزش با هم برابر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق این مصوبه چنانکه هر یک از اعضای شرکت تعاونی فاقد شرایط عضویت مندرج در اساسنامه شود و یا مرتکب اعمال خلاف مقررات شده باشد و یا خسارتی به شرکت وارد کرده و تا قبل از یک سال آن را جبران نکرده باشد، از عضویت در شرکت خلع می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه به هنگام ثبت شرکت تعاونی باید اموال نقدی تأدیه و اموال غیرنقدی نیز تحویل شود، مضافا اینکه به هنگام انحلال یا ادغام شرکت تعاونی اموال و دارایی هایی که از اموال عمومی نزد شرکت وجود دارد باید مسترد شود.

پایان پیام/ ت 265


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا