سیاسی

مناظره‌ها پوپولیستی نباشد/ وعده نامزدها به چالش کشیده شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:مناظره‌های انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که نامزدها رئوس برنامه‌های یکدیگر را کاملا با احترام به چالش بکشند.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات وعده‌های غیرقابل تحقق ندهند، گفت: عرصه انتخابات، عرصه جلب آراء است و یکی از آسیب‌های آن وعده‌های غیرواقعی است.

وی افزود: مشکلات واقعی در کف جامعه وجود دارد که باید برای آنها راه حل‌های حقیقی و واقعی پیدا کرد. اگر راهکارهای حقیقی نداشته باشیم، نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برخی نامزدها وعده‌هایی می دهند که در حیطه اختیارات رئیس جمهور نیست، یا با اختیارات سایر قوا در تعارض است، مثلا وعده‌هایی در مورد خدمت سربازی می‌دهند. این وعده‌ها توقعات کاذب ایجاد می‌کند.

ویس کرمی ادامه داد: برخی وعده‌ها مانند افزایش یارانه‌ها تناسبی با توانمندی‌ها و ظرفیت اقتصادی کشور ندارد.

وی تصریح کرد: نامزدها نباید برای جلب رأی، هر کاری انجام دهند، چون عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی محبوبیت آنها را بعد از چهار سال کاهش می‌دهد، وعده‌های غیراجرایی فضای عقلانی انتخابات را برهم می‌زند و فضای احساسی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: باید نامزدهای انتخابات توسط افراد خبره و کارشناس به چالش کشیده شوند تا راه‌کارهای عملی و دقیق برای تحقق وعده‌های انتخاباتی بیان شود.

ویس کرمی افزود: جلسه مناظره‌های انتخاباتی باید از حالت عامه پسند و پوپولیستی خارج شود و به سمت مناظره‌های نخبگانی برود. نخبگان باید نامزدها را به چالش بکشند تا وعده‌های دروغ مشخص شود.

وی گفت: مناظره‌های انتخاباتی نیز باید به گونه‌ای باشد که نامزدها رئوس برنامه‌های یکدیگر را کاملا با احترام به چالش بکشند که این امر نشان دهنده بلوغ سیاسی نامزدها است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا