سیاسی

مناظره جای اتهام زنی به رقبا نبود/ رئیسی اخلاق سیاسی را رعایت کرد

مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی گفت: آنچه که در مناظرات به طور کلی دیده شد این بود که برخی افراد با زدن اتهام به سایر رقبا با همدیگر صحبت می‌کردند؛ مناظره جای این حرف‌ها نبود.

حسین عبداللهی مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و مشی سید ابراهیم رئیسی در رعایت اخلاق به جای تخریب رقیب و همچنین تبیین برنامه‌ها، گفت: مناظره انتخاباتی فرصتی است که نامزدها از مسیرهای مختلف خودشان را عرضه کرده و برنامه خود را مطرح کنند.

وی افزود: برخی در مناظرات در پشت خواسته‌های مردم نگاه سیاسی و جناحی خود را پنهان کرده‌اند از این رو این افراد دغدغه مردم را به خواسته جناحی خود متصل می‌کنند.

مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی تاکید کرد: آنچه که در مناظرات به طور کلی دیده شد این بود که برخی افراد با زدن اتهام به سایر رقبا با همدیگر صحبت می‌کردند، مناظره جای این حرف‌ها نیست.

عبداللهی ادامه داد: مناظره جای این است که با برنامه‌ها و تیمی که داری و تیمی که می‌خواهی معرفی کنی و شاخصه‌هایی که برای انتخاب تیم خودت برای رفع مشکلات قائل هستی وارد میدان شوی، آن‌هم شاخص‌هایی که اجماع ساز باشد و بتواند کابینه را هماهنگ کند.

وی تصریح کرد: به صورت پراکنده و موردی، گاهی برخی افراد به دنبال این هستند که خودشان را فرشته نجات مردم معرفی کنند، آن‌هم با سیاه نمایی سایر اشخاص، اما ندیدیم که شخص آیت‌الله رئیسی به‌صورت مستقیم در این سه مناظره به فردی توهین کند.

این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه رئیسی به درستی برنامه‌های خود را در این مناظره تبیین کرد، اظهار داشت: بالاخره هیچ رئیس‌جمهوری در همه موارد اعم از موضوعات اقتصادی، سیاسی فرهنگی، اجتماعی متخصص نیست تا بخواهیم بگوییم همه باید متخصصین امور باشند، اما آنچه که بیان شد این بود که برنامه‌های رئیسی توأم با رعایت اخلاق سیاسی بود و این مسئله قابل مشاهده بود البته ما کاری به مابقی نامزدها هم نداریم.

وی با بیان اینکه رئیسی در این سه مناظره به نامزدی توهین نکرد، اظهار داشت: از این رو او آنچه که صلاح می‌دانست و آنچه که باید با مردم در میان بگذارد را مطرح کرد و آن طور نبود که بخواه از روش غیراخلاقی به دنبال اثبات خودش باشد.

مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه رئیسی با رعایت اخلاق انتقادات خود را به دولت مطرح کرد،گفت: او در جریان بیان این انتقادات به فردی بی‌احترامی و توهین نکرد چرا که ما همواره منتقد این شیوه از رویکرد و رویه سیاسی هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه رئیسی در این مناظرات تنها برنامه‌های خود را مطرح کرد و در واقع از وی هم انتظاری غیر از این نمی‌رفت، گفت: چرا که او هم رئیس قوه قضائیه، هم ملبس و هم سید هستند از این رو انتظاری که می‌رفت این بود که اخلاق رعایت شود و به نظر بنده رئیسی در این مناظرات سعی کرد که همه جوانب را مد نظر قرار دهد و آن چیزی را که در مناظرات بیان کرد، در چارچوب دیدگاه‌های خودش بود.

وی تاکید کرد: آن چیزی که ما از مناظره استنباط می‌کنیم این است که صرفاً یکی بیاید یک اتهامی به یکی بزند و خودش را بالا بکشد یا یک صحبتی را صرفاً در راستای فریب مردم مطرح کند البته شاید هم برخی از این شیوه استفاده کنند.

مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه متأسفانه در فضای انتخابات و فضای مجازی هر اتهامی نسبت به نامزدها گفته می‌شود، بیان کرد: آن چیزی که ما از رئیسی در مناظرات دیدیم این بود که به هر حال او اخلاق سیاسی را در مناظرات، به نسبت دیگران بسیار خوب رعایت کردند و از پسش برآمدند.

عبداللهی با بیان اینکه رعایت اخلاق خیلی مهم‌تر از انجام مناظره است، گفت: به هر حال مناظرات و انتخابات به پایان می‌رسد و آن چیزی که بر جای می‌ماند اخلاق‌مداری است و هر که توانست در اخلاق و در بیان مطالب بدون توهین به دیگران، خودش را کنترل کند، آن فرد می‌تواند در زمینه‌های دیگر هم در واقع همین کنترل را داشته باشد و در واقع تصمیماتی بگیرد که ان‌شاءالله که خیر و صلاح کشور باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا