سیاسی

مهرعلیزاده:‌ مسکن تبدیل به یک کالای بورسی شده است/ کنترل نقدینگی و کاهش تورم مسکن را مهار می‌کند


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسکن تبدیل به یک کالای بورسی شده است، گفت: کنترل نقدینگی و کاهش نرخ تورم سبب مهار قیمت مسکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) در رادیو جوان به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای مسکن دارید، اظهار داشت: کنترل نقدینگی و کاهش نرخ تورم سبب مهار قیمت مسکن خواهد شد.

مهرعلیزاده افزود: یکی از راهکارهای مهار قیمت مسکن ایجاد جذابیت در تولید و بهینه‌سازی منابع از طریق بازارهای رقابتی برای هدایت نقدینگی از زمین به تولید است. مسکن تبدیل به یک کالای بورسی شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اقدام و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به درستی ، اعطای تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان و سرمایه گذاران، نظام مالیاتی و عوارض مناسب برای مسکن های خالی و باز کردن شهرک های متوسط از جمله راهکاری حل مشکل مسکن است.

مهرعلیزاده در خصوصبا فضای علمی و دانشگاهی، گفت: اصلاحات اساس در بنیان های دانشگاهی ضروری است. دانشگاه ها باید به سمت راهبردها برای مشارکت در حل مسائل کشور هدایت شوند، دانشگاه باید در تعامل با جامعه و در جهت نیازهای آن حرکت کند و نباید یک تافته جدا بافته باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از شرکت داری، پشتیبانی پار های علمی و فناوری ، پشتیبانی از همکاری های استاد و دانشجو و … از راهکارهایی هستند که برای بهبود وضع فضای آموزش عالی کارساز خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره صیانت از سبک زندگی ایرانی اسلامی تصریح کرد: خانواده بنیان جامعه است و اگر بتوانیم مسائلی را در خانواده حل کنیم معضلات بسیاری از سطح جامعه پاک می‌شود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: کمک به تامین نیازهای بهداشتی، فرهنگی و… ، ایجاد اشتغال، کمک به معیشت و بهبود وضع سفره خانواده، کمک به تامین مسکن خانوارها، تسهیل فعالیت های فرهنگی و دینی برای امیدوار ساختن خانواده ایرانی اثرگذار خواهد بود

وی درباره با موضوع کنکور اظهار کرد: اصرار بر حفظ و نگه داشتن کنکور بیهوده است و این آزمون بیهوده است. ظرفیت ها اجازه می دهند دانشجو بر اساس فاکتورهای دیگر انتخاب شود لذا حذف کنکور از برنامه ها اساسی بنده است.

ادامه دارد …


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا