سیاسی

موافقت وزیر جهاد کشاورزی با احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در ورامین

ایسنا/تهران نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور دادند، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی برای شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک قرار گیرد.

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص جلسه اش با ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که تصمیمات مهمی در اتخاذ شد، خاطرنشان کرد: در این دیدار، سه درخواست مهم از طرف مردم ورامین، پیشوا و قرچک، مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه شهرستان های ورامین و پیشوا قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی استان تهران محسوب می شوند و تامین کننده اصلی غلات و مواد پروتئینی و تولید گوشت قرمز و صیفی جات و محصولات گلخانه ای بشمار می روند و بیش از شصت هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و در سال، پانصد هزار راس دام سبک و سنگین پرورش می‌دهد، استعداد و ظرفیت ایجاد یک پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و دامی برای ارسال به سایر مناطق کشور و بازارهای بین‌المللی و کشورهای همسایه و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و درآمدهای ارزی ضروری دانستند و بر اجرای آن خطاب به وزیر محترم تاکید کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی ضمن موافقت با این درخواست، دستور ویژه ای برای احداث پایانه صادراتی محصولات دامی و کشاورزی، در شهرستان ورامین را صادر کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین درخواست ما از وزیر جهادکشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی جهت فرآوری محصولات کشاورزی بود.

نوش آبادی ایجاد صنایع تبدیلی را یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی دانست و اظهار کرد: صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی باعث کاهش میزان بیکاری‌های دائمی ‌و فصلی در مناطق روستایی می‌شود و زمینه مناسب را جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند و به افزایش تولیدات ، بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک می کند و می‌تواند پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور باشد.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی، با تائید صحبت ها و درخواست های بنده در خصوص مردم دیار ۱۵ خرداد ، دستور دادند، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی برای شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، قرار گیرد.

رییس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس گفت: در خواست افزایش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی، توسعه کانال های آب زراعی به روستاهای بخش جواد آباد و جلیل‌آباد، از جمله درخواست‌هایی بود که مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

نوش آبادی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دعوت از وزیر کشاورزی برای سفر به منطقه و آشنایی بیشتر با مشکلات کشاورزان و دامداران از نزدیک ، مورد قبول ساداتی نژاد قرار گرفت و مقرر شد طی ماه های آینده این سفر انجام شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا