سیاسی

موافقت کمیسیون شوراهای مجلس با تغییر ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا


رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: این کمیسیون با پیشنهاد یکی از اعضا درباره تغییر ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کرد.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز(سه شنبه ۱۴ آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول جلسه امروز و برای تامین نظر شورای نگهبان ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها با حضور نمایندگان شورای نگهبان، دستگاه های نظارتی و قانونی اصلاح شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: براساس این مصوبه، دیوان عدالت اداری می تواند در نوبت اول به شکایات افراد در مورد رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها ورود کند و نظرات خود را  به هیئت مرکزی اعلام  کند تا این هیئت اصلاحات خود را انجام دهد.

رئیس کمیسیون شوراها تصریح کرد: در بخش دوم این جلسه درباره تغییر ترکیب هیات‌های نظارت مرکزی و استانی پیشنهادی از سوی یکی از اعضا مطرح شد که مقرر شد ترکیب هیات مرکزی تغییر کند و این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون به صحن مجلس ارسال شد.

جوکار افزود: بر همین اساس سه نفر از کمیسیون شوراها، یک نفر از کمیسیون اصل ۹۰، یک نفر حقوقدان به پیشنهاد کمیسیون قضائی حقوقی مجلس و یک شخصیت فرهنگی اجتماعی به پیشنهاد شورای عالی استانها ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را تشکیل می دهند، البته از میان پیشنهاداتی  که به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها می رسد، ترکیب هیئت مرکزی بر انتخابات شوراها تشکیل خواهد شد. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا