سیاسی

موافق وزیر پیشنهادی کار/ علیزاده: حضور عبدالملکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منشأ تحول می‌شود


نماینده مردم دهلران ، دره‌شهر و آبدانان در مجلس گفت: حضور آقای عبدالملکی در دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منشأ تحول و اثرگذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران ، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت  حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کابینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور در مجموع از وزن و توان کافی برای اداره کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین وزارتخانه‌‌ها است و چالش‌های بزرگی دارد که حل آنها نیازمند برنامه است و آقای عبدالملکی برای این حوزه برنامه دارد.

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس با تأکید بر اینکه اگر اجزای مختلف این وزارتخانه هماهنگ عمل کند زمینه رونق معیشت مردم فراهم می‌شود، گفت:‌این وزارتخانه سکان‌دار هلدینگ‌ها و صندوق‌های بازنشستگی است لذا با توجه به اهمیت و گستردگی این وزارتخانه کسی باید مسؤولیت آن را به عهده بگیرد که برنامه‌محور، سختکوش و پاک‌دست باشد.

علیزاده تصریح کرد:‌ آقای عبدالملکی علاوه بر این ویژگی‌ها به عنوان یک جوان در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد اسلامی صاحبنظر است و در عین جوانی سوابق خوبی هم دارد که از جمله آنها می‌توان به مشاور وزیر اقتصاد، عضو هیأت مدیره صندوق بیمه روستائیان و عشایر و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: به گواهی از صاحبنظران، ایشان به دلیل اینکه اهل مشورت است در جاهایی که کار کرده تحول ایجاد کرده است.

این نماینده شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مهمترین چالش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله افزایش نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان، عدم تناسب نرخ تورم و حقوق کارگران، غیرفعال بودن تعاونی‌ها، بدهی دولت به بیمه‌ها و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، تأکید کرد: در برنامه‌های آقای عبدالملکی راهکارهای علمی و عملی برای حل این معضلات آمده است.

علیزاده با اشاره به برخی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود فضای کسب و کار، توسعه کارآفرینی و مشاغل دانش‌بنیان، اصلاح قانون کار با همراهی همه ذینفعان، بازنگری قانون تعاون بر اساس اصول اقتصادی و شرایط کشور و شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران صندوق‌ها و هلدینگ‌ها از جمله برنامه‌های آقای عبدالملکی است.

وی در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مجلس در خصوص صندوق‌ها و هلدینگ‌ها اولاً‌ خواستار دقت در انتصاب مدیران و اعضای هیأت مدیره آنها است چرا که این صندوق‌ها به حیاط خلوت تبدیل شده‌اند و ثانیاً خواستار دقت در دخل و خرج این مجموعه‌ها است.

نماینده مردم دهلران تأکید کرد: حضور آقای عبدالملکی در دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منشأ تحول و اثرگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا