سیاسی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پارلمان ایتالیا از میزبانی منافقین پشیمان می‌شود


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: منافقین شکست مفتضحانه‌ای در آلبانی خورده‌اند و برای آن که به حیات ننگین خود جان دوباره‌ای بدهند در پارلمان ایتالیا حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره میزبانی برخی نمایندگان پارلمان ایتالیا از منافقین و نشست با آنان در این کشور گفت: منافقین شکست مفتضحانه‌ای در آلبانی خورده‌اند و برای آن که به حیات ننگین خود جان دوباره‌ای بدهند در پارلمان یک کشور غربی حاضر می‌شوند.

وی افزود: اقدامی که پارلمان ایتالیا انجام داد خارج از عرف دیپلماتیک است و اساسا این اقدام نمایندگان پارلمان ایتالیا دلالت بر آن دارد که متاسفانه آشنا به موازین بین المللی نیستند. منافقین یک گروه تروریستی است و به آن‌ها میدان دادن و اجازه حضور در پارلمان ایتالیا نشان دهنده کوته‌فکری برخی از نمایندگان پارلمان ایتالیا است. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پاسخ وزارت امور خارجه کشورمان به این رفتار پارلمان ایتالیا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به شدید‌ترین شکل ممکن  با چنین رفتارهایی برخورد کند. وزارت امور خارجه باید هر چه زودتر با برخورد قاطع و بازدارنده جلوی این رفتارهای خارج از عرف و اصول دیپلماسی را بگیرد که طبیعا این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: این رفتارها و اقدامات برای منافقین هیچ دستاوردی ندارد بلکه جمهوری اسلامی ایران با سال‌ها تجربه و برخورد قاطع با جریان‌های کج‌اندیش و تروریست اثبات کرده است که این اقدامات مضحک تاثیری بر روند نظام سیاسی جمهوری اسلامی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی یادآور شد: هر اقدامی که خارج از منطق دیپلماتیک باشد و توهین و جسارت به ملت بزرگ ایران اسلامی  تلقی بشود، دولت‌های غربی و اروپایی باید هزینه آن را پرداخت کنند.

میزبانی چند نماینده مجلس ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین و تروریست نشا‌ندار در محل پارلمان این کشور، منجر به احضار سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شد.

بر همین اساس و در اعتراض به این اقدام، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه امرور (پنجشنبه) ۲۲ تیر ماه «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و با تأکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز چندی پیش به میزبانی فرانسه از گردهمایی گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد و به دولتمردان فرانسه توصیه کرد به جای حمایت از گروه‌های تروریست برای ایجاد ترور و آشوب در صحنه داخلی سایر کشورها، به خواسته‌های مردم فرانسه توجه کنند. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا