سیاسی

نماینده ایرانشهر: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بر اساس آمایش سرزمینی بین استان‌ها تقسیم شود

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با یادآوری به مسئولین کشور در خصوص رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان گفت: نمی‌دانم چگونه و از کجا محرومیت‌ های استان سیستان و بلوچستان را با بغضی در گلو فریاد بزنم! فرصت ها و ظرفیت ها را بر اساس آمایش سرزمینی بین استان ها تقسیم کنید.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر درخشان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهور و کارکنان قوه مجریه بیان کرد: در طول تاریخ جمهوری اسلامی و قبل از آن بیشتر امکانات، زیرساخت ها، صنایع خرد و کلان در نواحی مرکزی کشور متمرکز شده بود که متاسفانه امروز مشکلات زیست محیطی، کم آبی و سایر تنش ها را در این مناطق می بینیم.
وی خطاب به دولت و نمایندگان اظهار کرد: فرصت ها و ظرفیت ها را بر اساس آمایش سرزمینی بین استان ها تقسیم کنید.
این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس در ادامه با بیان اینکه نمی‌دانم چگونه و از کجا محرومیت‌ های استان سیستان و بلوچستان را با بغضی در گلو و آهی بر دل مانده فریاد بزنم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چگونه عیوب زیرساخت‌های آموزشی در منطقه محروم بلوچستان را توجیه می کنید؟ و چگونه بیان کنم حاصل تلاش معلمین خرید خدمات، و معلمین زحمت‌کش طرح مهرآفرین که در رتبه ‌بندی نیروهای آموزشی مورد غفلت واقع شده و در پیچ و خم رتبه بندی و تبدیل وضعیت استخدامی مورد کم لطفی قرارگرفته اند. چه توجیهی می ‌توانیم جهت مشکلات آموزش‌ دهندگان نهضت سوادآموزی بازمانده از استخدام سال ۹۱ به بعد داشته باشیم. کاهش سهمیه فرهنگیان را چگونه بیان کنم؟
نماینده ایرانشهر خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چگونه بیان کنم بوی مرگ پیچیده در جاده‌ها و جانباختگان حاصل از آن را در استانم و داغ بر جا مانده بر پیشانی خانواده‌ها را؟
وی همچنین خطاب به وزیر صمت تصریح کرد: چگونه بیان کنم ارابه ‌های مرگ را که سرمست در جاده‌ های نداشته استانم در حال جولان و حمل جنازه‌ها می‌باشند. به راستی چگونه باید این قاتلان خاموش لجام گسیخته را مهار کرد؟
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: چگونه بیان کنم زیرساخت‌ های نداشته اشتغال و درد نان مردمم را که ناگزیر به استقبال از شغل‌های کاذب می‌روند. وزیر کشور، با چه زبانی بیان کنم دست‌ های بوی سوخت‌ گرفته‌ مردان خطه جنوب استان را که جهت سیر نمودن شکم فرزندان خود مجبور به سوخت ‌بری هستند؟  چگونه توصیف کنم اشک چشم یتیمی را که بر اثر سوخت‌بری داغ پدر بر سینه ‌اش مانده، چگونه بیان کنم ناامنی‌های حوزه انتخابیه‌ ام که سرقت‌ های مسلحانه ریشه در معیشت و فقر آن دل هر انسانی را به درد می‌آورد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر نیرو افزود: چگونه بیان کنم لبان خشکیده کودکان تشنه را و بیماری و مرگ و میر ناشی از استفاده از آب‌ های غیربهداشتی ناسالم در اکثر نقاط گوهرخیزی که دارای سفره‌ های زیرزمینی فراوانی می ‌باشند و مردم  بی‌بهره از این نعمت خدادادی هستند.
درخشان خطاب به ‎ وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: الطاف باران در سیل های اخیر آفات نخل‌های جنوب استانم را شست و حیات وحش تشنه را سیراب نمود و سدها و تالاب ها را پر آب کرد، اما افسوس که سوء مدیریت ها شادی های کوچک ما را به عزای بزرگی تبدیل کرد، چنانکه نقص سیل بندهایمان عیان تر شد و متوجه غیاب هر نوع مدیریتی شدیم.
نماینده ایرانشهر وزیر بهداشت را نیز مورد خطاب قرار داد و گفت: عیوب زیرساخت های بهداشتی و درمانی و ساده ترین نوع جان باختن مردم دیار بلوچستان را چگونه توجیه می کنید؟ در این خطه از کشور مردم تنها از کرونا نمی میرند بلکه حتی بر اثر یک بیماری ساده و یا عقرب گزیدگی جان می‌بازند. هنوز در بلوچستان من مادران باردار و فرزندانشان به دلیل کمبود پزشک و عدم وجود امکانات پزشکی و بعد مسافت تا مراکز پزشکی جان می ‌بازند. با چنین شرایطی چگونه بیان کنم کاهش سهمیه پزشکی در استان را؟ دیار مهربان بلوچستان را چنان مخوف توصیف کرده اند که شاهد عدم ماندگاری پزشکان در آن می‌ باشیم. در اینجا جان انسان بسیار ارزان است و چوب حراج به آن زده شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس درادامه خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: چگونه عدم وجود زیرساخت‌ های ارتباطی را در دنیای امروز که استفاده از این امکانات جزء لاینفک زندگی مردم می‌باشد، توجیه می کنید؟ چقدر باید زمان بگذرد تا فیبر نوری به سرانجام برسد؟
درخشان خطاب به وزیر نفت افزود: چگونه توصیف کنم صف ‌های طویل بنزین و گاز و تبعیض فاحش کدینگ جایگاه های سوخت در استان را در شرایط کاهش های ناعادلانه توزیع سوخت در حوزه انتخابیه ‌ام که مردم سراسر کشورم به وفور از این نعمات خدادادی برخوردارند و حسرتی است برای هموطنانتان در این سوی کشور؟
این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: من و همکارانم سعیدی و سرگزی به عنوان خادمین ‌مردان و زنان بزرگ و باصلابت و با اصالت سیستان و بلوچستان مظلوم از ثبت تذکرات و سوالات و نطق‌ های بی‌پاسخ و پیگیری حضوری که به کرات حکایت نجابت، کم‌ توقعی و مظلومیت مردم را فریاد زده‌ ایم و هیچ پاسخی دال بر حمایت از مردم نداریم، خسته نخواهیم شد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا