سیاسی

نماینده مجلس: اصلاح تخصیص ارز ترجیحی یک ضرورت است


نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی یک ضرورت است و انجام این کار موجب حذف رانت و فساد در این حوزه می‌شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر اهمیت اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی گفت: انجام این کار امری ضروری است چرا که این اصلاح موجب حذف رانت و فساد در این حوزه می‌شود.

وی افزود: نکته‌ای که باید در اینجا مدنظر قرار گیرد این است که دهک‌های و طبقات ضعیف جامعه باید مدنظر قرار گیرند و کار به گونه‌ای نباشد که به این اقشار فشار وارد شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث اصلاح تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی نباید کار به گونه‌ای باشد معادل ریالی در اختیار مردم قرار گیرد که بلکه بازتوزیع کالا بین اقشار مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: باز توزیع در این زمینه به صورت ریالی موجب ایجاد تورم و افزایش قیمت‌ها خواهد شد و لذا باید به گونه‌ای عمل شود که بازتوزیع کالا در دستور کار قرار گیرد و اقشار ضعیف جامعه بتوانند کالاهای مورد نیازشان را از این طریق تأمین کنند.

وی در پایان گفت: انجام این اصلاح نیازمند دقت کافی است و نباید به گونه‌‌ای عمل کرد که شاهد تورم و افزایش قیمت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا