سیاسی

ورود دانشجویان بسیجی به عرصه‌های فناورانه/ فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان برای حل مسائل کشور


رئیس سازمان بسیج دانشجویی در دیدار با عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی برنامه‌ ریزی شده تا با شناسایی، توانمند‌ سازی و شبکه سازی زمینه ورود به عرصه‌های فناورانه دانشجویان بسیجی فراهم شود.


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی دیدار کرد.

در این دیدار حامد اقبالی معاون پژوهش و فناوری و مصطفی حضوری معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی نیز حضور داشتند.

* برنامه ریزی برای ورود دانشجویان بسیجی به عرصه‌های فناورانه

نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این دیدار گفت: باتوجه به جمعیت عظیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی، در معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی برنامه‌ ریزی شده تا با شناسایی، توانمند‌ سازی و شبکه سازی دانشجویان بسیجی زمینه ورود به عرصه‌های فناورانه بسیجیان فراهم شود.

* فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان برای حل مسائل کشور 

اقبالی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی نیز گفت: در این راستا با راه اندازی هسته‌های پژوهشی و فناورانه و سپس شبکه سازی آنان و به وجود آوردن مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و با بهره‌گیری از اساتید بسیجی زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان فراهم می‌شود تا از این ظرفیت برای حل مسائل کشور استفاده شود.

*

دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بسیج دانشجویی با سایر نهادهای علمی کشور دو فرق اساسی دارد، اول اینکه اینجا نگاه بسیجی در حوزه علم و فناوری حاکم است یعنی همه حرکات مبتنی بر نیازهای انقلاب است و فرق دیگر دغدغه ترجمه ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی افزود: پس از انقلاب زیرساخت‌های صنعتی بزرگی در کشور شکل گرفته است از جمله فولاد مبارکه، مجموعه پالایشگاهی پارس جنوبی و … که با توسعه اردوهای راهیان پیشرفت بسیج دانشجویی و زمینه سازی مجلس برای بازدید عموم دانشجویان رشته‌های مختلف از این دستاوردها هم امید آفرینی و عزت ملی در دل جوانان تزریق می‌شود و هم دانشجویان آینده تحصیلی خود را واضح‌تر مشاهده می‌کنند.

گفتنی است در ادامه این دیدار در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی مجلس و نقش دانشجویان بسیجی در رفع این نیازها گفت وگو شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا