سیاسی

پاسخ وزارت کشور به یک پویش در فارس من/ میزان مامورین سمت‌های مدیریتی به وزارت کشور در سقف قانونی قرار دارد


اداره کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور توضیحاتی را درباره پویش کارکنان این کشور که در فارس من ثبت شده بود، ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ بود که پویشی در سامانه فارس من توسط جمعی از کارکنان وزارت کشور ثبت و حمایت شد و با توجه افزایش تعداد امضاکنندگان، در دستور کار پیگیری قرار گرفت. با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق روابط عمومی وزارت کشور، در نتیجه اداره کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه توضیحاتی را در این زمینه به این خبرگزاری ارسال کرد.

امضاکنندگان این کمپین نامه‌ای را خطاب به وزیر کشور کنونی نوشته بودند و با طرح برخی مشکلات کاری خود خواستار رسیدگی به وضعیت آن بودند.

متن جوابیه وزارت کشور به شرح ذیل است:

جناب آقای تیرانداز

مدیر عامل محترم خبرگزاری فارس

نظر به انتشار مطلبی با عنوان «اعاده جایگاه اداری و حقوقی کارکنان وزارت کشور» در بخش فارس من آن خبرگزاری مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۵، توضیحات «اداره کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور» در این خصوص ارائه می‌شود. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمائید این توضیحات برای آگاهی مخاطبان شریف به نحو متناسب منتشر شود.

با عنایت به سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص مدیریت سرمایه انسانی و ساماندهی نیروی انسانی ضرورت رعایت قوانین و مقررات اداری و استخدامی در انتصاب سمت‌های مدیریتی به خصوص مصوبات شماره ۵۷۹۰۹۵ مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ و شماره ۵۷۸۶۰۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ شورای عالی اداری و بند (الف) ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و اولویت استفاده از توان، تجربیات و ظرفیت‌های درونی کارکنان مجموعه وزارت کشور و سازمان‌های وابسته، بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد وضعیت مامورین سمت‌های مدیریتی و سرپرستی به مجموعه وزارت کشور، استانداری‌ها و واحدهای تابعه در سال جاری به ۹/۱ درصد کاهش یافته که در سقف مقرر قانونی قرار دارد که این کاهش نشان دهنده، اجرای سیاست های ساماندهی نیروی انسانی و توانمندسازی و استفاده از ظرفیت کارکنان درون سازمانی در مسیر دستیابی به هدف‌گذاری قانونی، کاهش نیروهای مامور و خروج این نیروها و رصد مستمر آمار مذکور در بازه های زمانی ۶ ماهه و انعکاس نتایج آن به استانداری‌ها جهت رعایت سقف قانونی مقرر می باشد.

همچنین تمهیدات لازم برای نظارت فعال بر فرآیند انتصابات و نقل و انتقالات کلیه استانداری‌ها از جمله برای اطمینان از تداوم رویکرد کاهشی مامورین، در دستور کار قرار دارد و مرتبا مورد پایش قرار می‌گیرد.

محمدحسن انصاری

مشاور وزیر و مسئول امور روابط عمومی و اطلاع رسانی

مخاطبان فارس من می توانند با مراجعه به صفحه این کمپین(اینجا) از روند پیگیری این مطالبه مطلع شوند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا