سیاسی

پیمان امنیتی ایران با ارمنستان مانع از توسعه‌طلبی ترکیه خواهد شد

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: انعقاد پیمان امنیتی و نظامی با ارمنستان می‌تواند پل ارتباطی ایران و ارمنستان را حفظ کند، گفت: این پیمان مانع از توسعه‌طلبی ترکیه و آذربایجان خواهد شد.

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون توانمندی نیروهای مسلح و چگونگی مواجهه نیروهای مسلح ما نسبت به حضور نیروهای بیگانه و عناصر رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز و مرزهای ایران، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند خصوصیت را در ارتباط با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند که خود الگویی برای جهان اسلام و کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند است. یکی عدم وابستگی نیروهای مسلح به قدرت‌های بیگانه و پشتوانه قرار دادن آنها به عنوان نیروهای مسلح است که جمهوری اسلامی این استقلال را دارد و بر عکس آن کشورهای منطقه به پشتوانه‌های واهی قدرت‌های نظامی شرق و غرب از ناتو گرفته تا آمریکا به دنبال این هستند که نیروهای مسلح خود را وابسته به این قدرت‌ها نشان دهند.

وی افزود: همین وابستگی باعث نابودی آنها است و می‌بینیم ارتش افغانستانی که ۳۰۰ هزار نفر نیرو داشت و ۲۰ سال تحت آموزش آمریکا بودند، یک روز هم نتوانستند مقاومت کنند و یا ارتش آذربایجان و ترکیه به لحاظ وابستگی به ناتو و رژیم صهیونیستی همیشه چاره ای جز تسلیم شدن در برابر خواسته های آنها و ایجاد روابط خصمانه با همسایگان خود نداشتند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تصریح کرد: مسأله دیگر اینکه ارتش ما، ارتش ایدئولوژیک است که به اسلام معتقد است و به این اعتقاد دارد که بر اساس تعالیم عالی اسلام که جهاد و دفاع را یک امر ضروری و واجب در شرایط خاص خود قرار می‌دهد، برای دفاع از ایدئولوژی کشور خود کاملا مجهز است و منطقی و براساس ایدئولوژی اسلام عمل می‌کند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در عین خودکفایی از نظر تجهیزات و امکانات، در ارتباط با مسائل میهنی و مقابله با اشغالگری آزمایش خود را پس دادند و این یک ذخیره بسیار مقدس است، گفت: این ویژگی وجه تمایز نیروهای مسلح ما با نیروهای نظامی منطقه است.

وی تاکید کرد: در شمال غرب ما سه مسأله وجود دارد؛ مساله اول شکل گیری اسرائیلِ دوم در مناطق کرد و ترک با همکاری آذربایجان و برخی از گروه‌های کردی و ضد انقلاب که قطعا خط قرمز ایران است و در مقابل آن خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد که یک اسرائیلی در مرزهای ما با وابستگی به بعضی کشورها ایجاد شود.

وی ادامه داد: مسأله دوم، بحث تغییرات ژئوپلیتیک منطقه و کوتاه کردن دست ایران از رسیدن به منافع ملی خود فراتر از مرزهایش که از کریدور عبوری ایران از شمال غرب به ارمنستان و اروپا است که قطعا جزء خطوط قرمزی است که جمهوری اسلامی با آن مقابله خواهد کرد.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: مسأله سوم بحث حضور صهیونیست‌ها و شیطنت آنها در خصوص قوم گرایی و پان‌ترکیسم و پان‌کردیسم و ایجاد فتنه در منطقه و برهم زدن روابط کشورهای منطقه است که قطعا ایران در این رابطه عکس‌العمل مناسب خود را نشان داده و نشان خواهد داد. چیزی که اکنون در شمال غرب ایران مطرح است بحث توطئه ناتو از ترکیه و اتصال به آذربایجان و دستیابی به خزر است که منافع ما را در شرایط خطرناکی قرار خواهد داد و ما نیز نسبت به این موضوع حساسیت خود را خواهیم داشت.

کنعانی مقدم در پایان گفت: قطعا داشتن پیمان‌های امنیتی و نظامی با کشورهای دوست و همسایه می تواند در آرامش مرزها، ایجاد امنیت و جلوگیری از مداخله بیگانگان نقش داشته باشد. در این رابطه این پیمان می‌تواند در ارمنستان با ایجاد پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی پل ارتباطی ایران با ارمنستان را حفظ کند و محور آرارات هم می‌تواند از طریق این پیمان‌های نظامی هم حکم بازدارنده داشته باشد و هم مانع از توسعه طلبی ترک‌ها در منطقه باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا