سیاسی

چرا مسئولان استانی اوقاف اطلاعات مالی موقوفات را به نمایندگان نمی‌دهند؟


نماینده دامغان در مجلس گفت: چرا اکثر مسئولان استانی اوقاف حاضر نیستند اطلاعات مالی موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه استفاده از آنها را به نمایندگان مجلس درحوزه انتخابیه ارائه دهند؟!

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: روز دوشنبه هفته جاری، آقای اسماعیلی وزیر ارشاد و رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی جهت پاسخ به سؤال اینجانب در کمیسیون فرهنگی حاضر شدند.

وی افزود: سؤالم این بود که متأسفانه به دلیل نوع عملکرد اوقاف و عدم ارتباط آن سازمان با مردم، آن‌ها اعتمادی به عملکرد اوقاف ندارند و باز متاسفانه سازمان اوقاف هیچ وقت در جهت رفع این مشکل اقدام نمی‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: این بی اعتمادی سبب کم رونق شدن مستمر سنت حسنه وقف شده است، بطوریکه اکثر خیرین حاضر نیستند وقف خود را در اختیار اوقاف قرار دهند و آن را به اولاد ذکور یا سایر بستگان خود می‌سپارند، چرا باید اینگونه باشد؟!

* چرا سازمان اوقاف از شفافیت فرار می‌کند؟!

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مگر در سازمان اوقاف خبر خاصی است؟ چرا در برنامه‌های گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محور سیمای جمهوری اسلامی حضور ندارید و هیچ گونه اطلاعاتی از درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه مصرف آن‌ها ارائه نمی‌کنید؟ آیا تاکنون هیچ وقفی را به بهره‌دهی بالاتر رسانده‌اید؟

علیزاده خاطرنشان کرد: چرا اکثر مسئولان استانی اوقاف حاضر نیستند اطلاعات مالی موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه استفاده از آنها را به نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه ارائه دهند؟!

نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: پس از پایان سؤالات و توضیحات اینجانب، مسئولان سازمان اوقاف با وساطت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، آقای یزدی‌خواه، سازمان اوقاف قول داد در مدت سه ماه مشکلات مذکور را حل و نماینده سؤال‌کننده را قانع کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا