سیاسی

کابینه پیشنهادی رئیس جمهور جسارت تغییر را دارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: معتقدم بیش از دو سوم کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس جسارت تغییر را دارند و می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، اظهار کرد: معتقدم بیش از ۷۵ درصد کابینه پیشنهادی دارای سوابق اجرایی قوی هستند و می‌توانند در وزارتخانه‌های خود تحول ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این کابینه دارای چند ویژگی مثبت است، افزود: ترکیب کابینه پیشنهادی نشان می‌دهد که رئیس جمهور هراسی از به کارگیری نیروهای جوان ندارد به طوری که این جوانان در طول مدت خدمت خود در هر مسندی که کار کردند ثمربخش بوده‌اند و توانسته بودند جسورانه کار را پیش ببرند. برای مثال وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار دارای سطح سواد بالایی هستند و در هر سمتی که بوده‌اند جسارت تغییر را داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر بخواهیم زیاد روی سوابق تأکید کنیم در دولت قبل می‌گفتند ژنرال‌ها سر کار آمدند و رویکردی محافظه کارانه داشتند. این کابینه اگر رویکرد کار جهادی و انقلابی را در پیش بگیرد می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور را حل کند و منشأ تحولات اثربخش باشد.

شاکران با بیان اینکه کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور می‌تواند یک کابینه جهادی و تحول‌آفرین باشد، تصریح کرد: البته وظیفه مجلس است که به خوبی صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند و اگر نمایندگان تشخیص دادند فردی در قد و قامت یک وزارتخانه نیست نباید تعارف کنند و به او رأی اعتماد ندهند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان درباره برخی انتقادات نسبت به صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه، گفت: معتقدم به وزارت خارجه باید از دو جهت نگاه کرد. زمانی یک وزیر باید یک سری از قابلیت‌ها را داشته باشد و زمانی هم شخص وزیر خارجه باید بتواند سیاست‌های کلی نظام را پیش ببرد. رویکرد و توقعی که در دستگاه سیاست خارجی گذشته ایجاد شده بود این بود که نهاد وزارت امور خارجه به تنهایی سیاست‌گذاری کند.

هر سفیر یک نماینده اقتصادی باشد

این فعال سیاسی اصولگرا، خاطرنشان کرد: بر این باورم که امیر عبداللهیان این توانایی را دارد که سیاست‌های کلی نظام را پیش ببرد. اما این موضوع که قدرت چانه‌زنی ایشان در مذاکرات مهم تا چه حد است باید صبر کرد و دید که آیا مذاکرات بسیار سطح بالا باز هم به وزارت خارجه محول می‌شود یا به شورای عالی امنیت ملی ارجاع می‌شود؟

شاکران افزود: تا جایی که اطلاع دارم در روند بررسی صلاحیت ایشان در مجلس مشکل خاصی پیش نیامد. گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه سال‌ها معاون حوزه عربی خاورمیانه وزارت خارجه بوده است و در این حوزه نیاز داریم که دیپلماسی اقتصادی را فعال کنیم. یکی از مشکلاتی که در دولت‌های گذشته داشتیم این بود که دستگاه وزارت خارجه صرفاً روی فعالیت‌های سیاسی تمرکز داشت و خبری از دیپلماسی اقتصادی نبود.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان، یادآور شد: هم‌اکنون نیاز داریم که تمام سفیران ایران و سفارتخانه‌ها یک نماینده اقتصادی در آن کشور باشند و دیپلماسی اقتصادی را فعال کنند تا بازارهای هدف را برای کشور ما باز کنند که طبیعتاً حوزه خاورمیانه و کشورهای آسیایی و آفریقایی می‌توانند اولویت بیشتری داشته باشند که امیرعبداللهیان در این بخش سال‌ها کار کرده است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا