سیاسی

کاهش تورم با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه/ هدف از اجرای قانون مصرف کننده واقعی نیست


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مخاطب عایدی بر سرمایه مصرف‌کننده واقعی نیست بلکه سوداگران هستند گفت: اجرای این قانون منجر به کاهش تورم می‌شود و پایانی بر سوداگری‌هاست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) و در جریان بررسی گزارش این کمیسیون درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: کشوری که با شرایط تحریمی مواجه باشد شرایط بهتری برای اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه دارد و به تعادل‌بخشی در اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دو نوع تقاضا در اقتصاد وجود دارد که یکی تقاضای واقعی و دیگری تقاضای سفته‌بازی است، افزود: همه تقاضاهای مصرفی و واقعی در قانون دیده شده و مخاطب این قانون مصرف‌کننده واقعی نیست بلکه دلالی است که هزار واحد مسکونی می‌خرد، آن را ۲ سال خالی نگه می‌دارد و سپس با قیمتی چند برابر می‌فروشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ابزار مالیات باعث کمک در کاهش تورم می‌شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم سوابق رسیدگی به مالیات بر عایدی را از مجالس گذشته جمع‌آوری کردیم و حتی در مجلس دهم کلیات لایحه دولت رأی آورد و این لایحه به دولت بازگشت. وزارت اقتصاد کاملاً با این لایحه موافق بود و حتی متن مصوبه در کمیسیون اقتصادی نهایی شد اما چه اتفاقی می‌افتد که هیأت وزیران برخلاف نظر وزارت اقتصاد به این لایحه رأی منفی می‌دهد.

وی افزود: دولت در جایگاه هیأت وزیران علاقه نداشت که این سوداگری‌ها به پایان برسد و ما برخی مسائل را اینجا مطرح نمی‌کنیم، در حالی که ما نیز با لایحه وزارت اقتصاد موافق بودیم.

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا