سیاسی

کشتار دام مولد در شرایط گرانی نهاده دامی/توزیع نهاده و دیگر کالاها از دست افراد سودجو خارج شود


نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: گرانی نهاده‌های دامی به حدی رسیده که دامداران قادر به پرداخت هزینه آن نیستند و رو به کشتار دام‌های ماده و آبستن خود آورده‌اند که این مسئله مشکلات جدی‌ای را برای کشور پیش خواهد آورد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: گرانی نهاده‌های دامی امروز به حدی رسیده که دامداران دیگر قادر به تأمین هزینه‌های آن نیستند و نکته جالب اینجاست همین نهاده‌هایی که با این قیمت در بازار عرضه می‌شود با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده‌اند. 

وی افزود: امروز قیمت بالای نهاده‌های دامی دامداران را با مشکلات جدی مواجه کرده و از آنجایی که اغلب آنها دیگر قادر به تأمین هزینه آن نیستند، به کشتار دام‌های ماده و آبستن خود روی آورده‌اند. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر قیمت شیر خریداری شده از دامداران به حدی نیست که هزینه‌های خرید دام‌ها را تأمین کنند و آنها به ناچار به کشتار دام‌های ماده خود روی آوردند که این مسئله کشور را در سالهای پیش‌رو برای تأمین گوشت با مشکلات جدی مواجه می‌کند. 

نوروزی خاطرنشان کرد: به آقای رئیسی پیشنهاد می‌کنم که تأمین نهاده‌های دامی از کشورهای آسیای میانه را در دستورکار خود قرار دهد و توزیع آن در کشور را از طریق افراد و نهادهای سالم به ویژه بسیج انجام دهد. 

وی افزود:‌کار خرید و توزیع نهادهها و دیگر کالاها باید از دست افراد سودجو و رانتخوار و فاسد خارج شود و نباید اجازه دهند که اینگونه نبض بازار را در دست خود بگیرند و کشور را دچار مشکل کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر برای این کار تدبیری نشود، قیمت گوشت در هر کیلو در ماه‌های آینده به ۲۵۰ هزار تومان خواهید رسید و باید برای جلوگیری از این مسئله تدبیر کرد. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا