سیاسی

کمیسیون‌ها حق اعلام نظر درباره وزرای پیشنهادی دولت را دارند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های مجلس سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت را بررسی و نتیجه آن را به استحضار نمایندگان می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: بر اساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس موظف هستند که مدارک، سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی دولت را بررسی کنند و ظرف یک هفته گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

وی بیان کرد: کمیسیون ها نمی توانند بگویند که فلان وزیر خوب و فلان وزیر بد است و آنان فقط باید بگویند که برنامه ها و سوابق وزرای پیشنهادی چند درصد با اسناد بالادستی مطابقت دارد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: متاسفانه از روز گذشته در حق برخی از وزرای پیشنهادی دولت اجحاف شد و کمیسیون ها نظر موافق و مخالف خود را درباره آنان در صحن مجلس مطرح کردند در حالی که آنان چنین اختیاری ندارند و باید در صحن مجلس درباره وزرای پیشنهادی دولت رای گیری شود.

علی نیکزاد که ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: اگر قرار باشد که کمیسیون ها درباره وزرای پیشنهادی دولت اظهارنظر نکنند، ارجاع برنامه وزرا به کمیسیون ها معنایی ندارد.

وی بیان کرد: بنابراین کمیسیون های مجلس سوابق، صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی دولت را بررسی می کنند و نتیجه آن را به استحضار نمایندگان می رسانند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا