سیاسی

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رمزارزها سریع‌تر قرائت شود/ نفت خام در بورس انرژی عرضه شود


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم در دستورکار قرار گرفتن گزارش این کمیسیون در خصوص رمزارزها، خواستار قرائت سریع‌تر این گزارش و عرضه نفت خام در بورس انرژی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: طبق قانون باید گزارش تخصصی کمیسیون‌های مجلس در صحن علنی قرائت شود، اما در قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رمزارزها تأخیر وجود دارد و هر هفته این قرائت به عقب می‌افتد که بایستی هیأت رئیسه دستورات لازم را بدهند.

وی افزود: ضرورت بازگشت به شرایط قبلی در فروش نفت با وجود تحریم‌ها لازم است، به همین دلیل از وزیر نفت و رئیس‌جمهور می‌خواهم در این زمینه ورود کرده و باعث افزایش درآمدهای ارزی شوند. 

وی تصریح کرد: وزیر نفت بایستی گشایش ویژه‌ای در حوزه فروش نفت خام داشته باشد به همین دلیل بایستی فروش نفت از حالت سنتی خارج شده و از طریق بورس انرژی موضوع دنبال شود. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون‌های مجلس طبق آئین‌نامه‌های داخلی مجلس می‌توانند اصلاحات جزئی همراه با گزارشات تخصصی برای قرائت بیاورند، اما متأسفانه رسم شده که طرحی را زمینه این مووضع می‌کنند و به صحن ارائه می‌دهند؛ در واقع کمیسیون‌ها می‌خواهند مسیر ارائه طرح‌ها و لوایح را دور بزنند که ما این موضوع را قبول ندارند. 

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رمزارزها در دستورکار هیأت رئیسه است و قرائت خواهد شد. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا