سیاسی

گزارش کمیسیون صنایع درباره عملکرد وزارت ارتباطات قرائت شد


سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) گزارش این کمیسیون درباره عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات مربوطه را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات مربوطه در دستورکار جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۶ آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در تشریح این گزارش اظهار داشت: ارتباطات و فناوری اطلاعات با تحولات نوظهور خود نقش برجسته‌ای در اصلاح فرایندهای اداری،‌ تسهیل کسب و کارها، شفافیت، اطلاعات و دسترسی مردم ایفا کرده است و عامل موثری در بهبود سبک زندگی، رفاه و امنیت عمومی و اجتماعی محسوب می‌شود.

در همین راستا با استناد به اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز ۱۴۰۴، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات مصوب ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ و برنامه‌های توسعه‌ای کشور نقش خطیر وزیر ارتباطات در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در زیست‌بوم‌های فناوری اطلاعات در راستای افزایش رفاه و امنیت عمومی و پاسخگویی به مطالبات شهروندان به ویژه جوانان و صاحبان کسب و کار قابل ملاحظه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تحقق اهداف مذکور در برنامه‌ها و تعهدات وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم حول ۴ محور اصلی مطرح شده است؛ اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و تحول دیجیتال، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد صنعت فضایی.

عباسپور گفت: هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی خوبی برای تحقق این اهداف شده است که می‌توان به نظارت مستمر بر فرایند عملیاتی شدن فعالیت‌های مرتبط با هر محور اشاره کرد که این مهم جز با اهتمام ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عمل به برنامه‌های ارائه شده و در مقابل مطالبه‌گری و نظارت مستمر نمایندگان مجلس میسر نخواهد شد.

ادامه دارد …


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا