سیاسی

عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد باید اولویت مجلس آینده باشد

رحماندوست در گفت‌وگو با مهر:

مجتبی رحماندوست نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم با تاکید بر مسائل اقتصادی و توزیع عادلانه خزانه گفت: اولویت مجلس جدید عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد خواهد بود.

«مجتبی رحماندوست» نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اقبالی که در دور اول از لیست «امنا» با وجود جدید بودنش شد، احتمال می‌دهم در دور دوم نیز بیشتر کسانی که از جنس لیست «امنا» هستند به مجلس راه یابند. به همین علت مبتنی بر محاسبات معتقدم که در دور دوم هم از این لیست استقبال خواهد شد.

وی در رابطه با پیش‌بینی خود از تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی در مجلس آینده گفت: هنوز ۴۵ نفر از نماینده‌ها انتخاب نشده‌اند، از طرفی در این دوره به دلیل فعالیت در تهران به عنوان حوزه انتخابیه خودم، فرصت بررسی نامزدهای شهرهای دیگر، سازماندهی آن‌ها در لیست‌ها و تشکل‌های سیاسی آن‌ها را نداشته‌ام که بتوانم پیش‌بینی درستی داشته باشم و ممکن است نظر غیر کارشناسی بدهم.

رحماندوست افزود: به طور کلی معتقدم کسانی که رأی بالا می‌آورند و به مجلس راه پیدا می‌کنند، خیرخواه انقلاب هستند. ممکن است جناح‌ها و گرایشات سیاسی متفاوتی داشته باشند و یا مانند تهران از ساختارهای سیاسی جدیدتر و متفاوتی باشند اما در مجموع این افراد پای کار خواهند بود.

وی با اشاره به نظرات مختلف در مورد هیأت‌رییسه و رئیس مجلس آینده اظهار کرد: برخی تردیدهایی در این زمینه دارند. باور من این است که اگر نمایندگانی که دوره دوازدهم مجلس را آغاز می‌کنند، با خرد جمعی و با مناسبات درست نه با لابی‌گری، تصمیم بگیرند و رئیس مجلس را انتخاب کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

رحماندوست در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین موضوعی که مجلس جدید باید مورد توجه قرار دهد، گفت: من در مجلس نهم تنها کسی بودم که گزارش عملکرد خود را تحت عنوان «رأی حلال» چاپ کرده‌ام؛ اگر به این گزارش مراجعه شود، واضح است که بیشترین پیگیری‌های من در حوزه عدالت اجتماعی بوده و در مجلس جدید هم همین موضوع را دنبال خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تکیه رهبر انقلاب بر بحث‌های اقتصادی خصوصاً در ابتدای سال جدید، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسائل عدالت اجتماعی به اقتصاد و توزیع عادلانه خزانه بازمی‌گردد. بنابراین من در کنار سایر مسائل از جمله مباحث مربوط به ایثارگران، حقوق شهروندی و غیره، عدالت اجتماعی و مقابله با فساد را در اولویت می‌دانم.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس همچنین با اشاره معضل فساد افزود: مرحوم «فاطمه رهبر» که هم‌دوره ما در دوره نهم مجلس بود، همواره می‌گفت که «برخی قائل به هماهنگی نیستند، بلکه قائل به من‌آهنگی هستند؛ یعنی دیگران باید با هر آهنگی که من می‌نوازم همراه شوند». اگر در مجلس دوازدهم از این فساد و خودمختاری‌ها فاصله بگیریم و عدالت اجتماعی را پیش ببریم، قدم بزرگی برداشته‌ایم.

رحماندوست با تاکید بر اینکه در دوره‌های قبل مجلس در کمیسیون اجتماعی فعال بوده است گفت: اگر بخواهم عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را پیگیری کنم، در صورت راه‌یابی مجدد به مجلس شورای اسلامی باز هم کمیسیون اجتماعی را برمی‌گزینم.

وی در پایان با اشاره به مؤثر بودن پویش «با مهر انتخاب کنید» اظهار کرد: تهران شهر بزرگی است و بخش‌های مختلفی از جمله پردیس، شمیرانات و مناطق مختلف شهری دارد که متأسفانه اطلاع‌رسانی در این بخش‌ها ضعیف است. بنابراین این پویش می‌تواند قدمی در جهت افزایش برد اطلاع‌رسانی نامزدها در کلان‌شهر تهران باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا