سیاسی

«مردم‌سالاری دینی» یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)؛

شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی مردم ایران؛ انقلابی بزرگ و در ابعاد جهانی بود که با رهبری امام خمینی (ره) رقم خورد. این انقلاب عظیم به سرانجام نمی‌رسید، مگر با هدایت‌های الهی‌گونه امام خمینی (ره) و این انقلاب پویا و زنده باقی نمی‌ماند مگر با بنیان‌های استواری که آن رهبر عزیز و بزرگ اسلامی به جای گذاشته بودند.

هنر امام عظیم‌الشان این بود که «اسلام» و «مردم» را وارد عرصه حکمرانی کردند و «جمهوری اسلامی» به وجود آوردند. امام با این دو عنصر اصلی و اساسی جان تازه‌ای به ایران بزرگ، ملت‌های منطقه و بلکه آزادی‌خواهان جهان دادند؛ و فراتر از این‌ها، ایشان با تاسی از حرکت پیامبر اعظم (ص) مسیری مبتنی بر حق و حقیقت و با مشارکت آگاهانه گسترده مردم به وجود آوردند که در برابر مسیری بود که مستکبران و استعمارگران می‌پیمودند.

ایشان با شعار استقلال در برابر استعمار ایستادند، با شعار آزادی، کاخ‌های ستم‌شاهی را به لرزه درآوردند و با شعار جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی را نمود بخشیدند.

آنچه در روزهای گذشته و در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهانشان مشاهده شد، یادآور صحنه‌ای از آن تشییع بزرگ و غم‌انگیز امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ و همچنین تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم‌های تشییع زنده بودن انقلاب و شعارهایش را به نمایش گذاشت.

اکنون هم که در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری قرار داریم، مردم‌سالاری دینی که یادگار و میراث امام عزیز و بزرگ‌مان است بار دیگر در حال رقم خوردن است. امید است در روز ۸ تیر شاهد برگزاری انتخاباتی در شأن ملت بزرگ ایران اسلامی باشیم و مسیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا