شهرستان ها

آبخیزداری بهترین روش حفظ و مدیریت پایدار منابع آبی است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان حفظ منابع آبی در استان اهمیت فراوانی دارد که آبخیزداری یک روش مهم و در دسترس برای حفظ منابع آبی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در پنجمین جلسه کارگروه آبخیزداری استان افزود: فرمانداران اولویت شهرستان‌ها برای آبخیزداری را اعلام کردند که این اولویت ها احصاء شده و ارگان‌ها موظف شدند تا تکالیف محوله را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود پدیده فرسایش خاک «گرگروک ها» در جنوب استان، بیان کرد: موضوع آبخیزداری به علت در دسترس ترین روش برای حفظ منابع آب و نزولات آسمانی، اهمیت فراوانی داشته و بهترین روش ذخیره سازی آب محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع آب در این استان به علت عدم دسترسی به منابع و خشکسالی‌های اخیر چند برابر سایر نقاط کشور حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ۸۱ حوزه آبخیزداری شامل عملیات لایروبی، مرمت خاکی و سنگ و ملاتی توسط اداره کل منابع طبیعی استان مشخص شده که با انجام آن بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب خواهیم داشت.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از مقولات مهم توسعه بوده که باید به صورت جدی به آن پرداخت.

وی عنوان کرد: همانطور که پیش از این نیز تاکید شده طرح‌های مطالعاتی باید در قالب پایان نامه و کار تحقیقاتی به دانشجویان و دانشگاهیان استان واگذار شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا