شهرستان ها

آب کشاورزی و شرب از مشکلات اساسی و تهدید برانگیز طارم است

زنجان-فرماندار طارم گفت: کمبود آب شرب و کشاورزی یکی از مشکلات اساسی و تهدید برانگیزِ طارم است، بر همین اساس به صورت جدی به دنبال احداث یک سد مخزنی در بالادست شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علی انبارلو بعد ازرظهر یکشنبه در آیین معارفه فرماندار طارم گفت: مجموعه شهرداری باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم احساس نکنند تبعیضی در حق آنان در امور شهری صوت گرفته است.

وی ضمن اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان اظهار داشت: مشکلات طارم را پس از رصد و بررسی احصاء کرده و دغدغه‌هایی که از ناحیه مردم هست را پیگیری نموده و برنامه‌های برای حل آنها در آینده داریم.

فرماندار طارم گفت: یکی از مشکلات اساسی و تهدید برانگیز طارم آب کشاورزی و آب شرب است، بر همین اساس به صورت جدی به دنبال احداث یک سد مخزنی در بالادست شهرستان هستیم تا انشاالله مهمترین مطالبه و خواسته به حق مردم شهرستان محقق شود.

انبارلو یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان قرار بود وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه ایشان در طارم حضور داشته باشند تا از نزدیک مشکلات آبی طارم را ببینند ولی متأسفانه با توجه به سفر خارجی ایشان این امر محقق نشد.

وی ابراز داشت: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد وزارتخانه مربوطه انشاالله وزیر نیرو در آینده‌ای نزدیک به طارم سفر خواهند کرد.

فرماندار طارم از دیگر برنامه‌های حل معضل آب در طارم را احداث سدهای معیشتی عنوان و اظهار داشت: احداث این نوع مخازن آب بر روی رودخانه‌های طارم در برنامه این فرمانداری قرار دارد که یکی از آنها اجرای سد معیشتی بر روی رودخانه آب‌بر چایی است که انشاالله مطرح شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

انبارلو گفت: راههای ارتباطی از دیگر مشکلات طارم است که در صورت بهره برداری از آنها، شهرستان طارم با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و به تبع آن ورودی‌های مرکز شهرستان نامناسب است که نیاز به طراحی، بهسازی و زیباسازی دارد و ساماندهی دامداری‌های شهر آب‌بر مشکل عمده دیگری است که هم برای شهروندان و هم دامداران نگرانی ایجاد کرده که نیاز به مکان یابی مناسب است تا دغدغه شهروندان برطرف شود.

وی گریزی هم به صنعت گردشگری در شهر آب‌بر زد و افزود: طرح تفصیلی گردشگری شهر آب‌بر در برنامه‌های اجرایی آینده این شهر قرار دارد که مطمئناً در پویایی و رونق اشتغال این شهر موثر خواهد بود.

فرماندار طارم شهرداری را یک نهاد مردمی عنوان کرد و گفت: ضروری است مجموعه شهرداری در کنار مردم باشد و با همکاری و همدلی مردمی شاخص‌های سرمایه اجتماعی در شهر را افزایش دهد و همچنین از ظرفیت جوانان در مدیریت شهری استفاده نماید تا در تصمیم گیری ها به صورت علمی و قدرتمند عمل کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا