شهرستان ها

آرمان‌های انقلاب در صورت فقدان شفافیت قابل تحقق نیست

اصفهان- استاد علوم سیاسی و گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: اگر مسئولان شفافیت نداشته باشند اعتماد مردم را نمی توانند جلب کنند و بدون نقش مردم آرمان‌های انقلاب قابل تحقق نیست.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات وقتی افزایش می‌یابد که آنها در درجه اول صداقت را در رقابت‌های داوطلبان انتخاباتی ببینند و اعتماد پیدا کنند که حرف‌های آنان دروغ و فریبکاری نبوده و برای رأی جمع کردن نیست بلکه خدمتگزاری است.

وی بصیرت داشتن را شرط سوم برای افزایش مشارکت مردم دانست و افزود: با بصیرت باید مراقب رسانه‌های دشمن بود که می‌خواهند مواضع و دیدگاه‌های مسئولان ما را در حرکت انقلاب، بد و دروغ جلوه دهند تا مردم نا امید شوند.

شفافیت، صداقت مسئولان را نشان می‌دهد

استاد علوم سیاسی و گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان ابراز داشت: شفافیت در زندگی، تفکر و تصمیمات مسئولان و داوطلبان انتخابات سبب می‌شود که مردم صداقت را در شعارها و ادعاهای آنها به عینه مشاهده کنند که آیا ادعا و حرفی که بیان کردند با واقعیت هماهنگ است یا خیر؛ از این رو شفافیت می‌تواند صداقت مسئولان را نشان دهد.

نصری خاطرنشان کرد: طبیعی است که شفافیت و اطلاع داشتن مردم از دیدگاه رفتاری و زندگی مسئولان در انتخاب آنها اثر بسیار مهمی داشته باشد و در صورت فقدان شفافیت جمهوری اسلامی به آرمان‌های خود نخواهد رسید.

بدون نقش مردم آرمان‌های انقلاب قابل تحقق نیست

وی ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب، آرمان بزرگ تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) را داریم و اگر مسئولان شفافیت نداشته باشند اعتماد مردم را نمی‌توانند جلب کنند و بدون نقش مردم آرمان‌های انقلاب قابل تحقق نیست.

استاد علوم سیاسی و گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: فقدان شفافیت، نبود صداقت و دوگانگی در رفتار و گفتار برخی از مسئولان، بی اعتمادی مردم و ریزش در حرکت و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت و خسارت بزرگی بر جامعه ما خواهد بود که محور آن حضور و نقش مردم است.

حضور مردم در انتخابات تعیین سرنوشت خودشان است

نصری بیان داشت: مردم ما به این نکته توجه کنند که حضور در انتخابات تعیین سرنوشت خودشان است و برای حل معضلات و مشکلات جامعه باید پای صندوق‌های رأی بیایند زیرا اگر من و شما بیمار شویم و پزشکی تشخیص دهد بیمار هستیم و دارو تجویز کند اما با این نسخه و داروها حال ما خوب نشود یا حالمان بدتر شود، آیا می‌گوئیم که دیگر سراغ پزشک نمی‌رویم یا دارو استفاده نمی‌کنیم؟ اگر دکتر نرویم حالمان بدتر می‌شود از این رو باید مراجعه کرده و پزشک متخصص و بهتری را انتخاب کرد که تشخیص نسخه او برای سلامتی ما خوب باشد.

وی افزود: از این رو هر چهار سال یکبار انتخابات برگزار می‌شود که اگر مردم دیدند مسئولی را انتخاب کردند اما از عملکرد وی راضی نیستند برای تغییر او دوباره پای صندوق رأی متحد شوند و با رأی خود پزشک و درمان جدید و حرکتی نو برای سلامتی جامعه رقم زنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا