شهرستان ها

آغاز پویش ٣٠ در سه گانه بهاری/بازپیرایی ۳۰ کیلومتر از مسیر بزرگراهی مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از آغاز پویش «۳۰در سه گانه بهاری» با هدف بازپیرایی ۳۰ کیلومتر از مسیر بزرگراهی شرق و بخشی از معابر مرکزی شهر مشهد خبر داد.


به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز و در راستای آغاز اقدامات مربوط به عملیات استقبال از بهار شهرداری مشهد پویش ۳۰ در سه گانه شهرداری با اجرای مانوری رسما آغاز شد.

وی افزود: با اجرای این طرح اقدامات مختلفی برای بازپیرایی محدوده صد متری (حد فاصل پل قائم(عج) تا پل غدیر از تاریخ ۸ لغایت ۱۵ بهمن ماه و محدوده میدان آزادی تا میدان بسیج (بلوار ملک آباد، احمد آباد، ملک الشعرای بهار و میدان ها و تقاطع های این مسیر) درتاریخ ۱۶ الی ۱۷ بهمن ماه از سوی حوزه های مختلف شهرداری انجام می شود.

نجفی ادامه داد: در جریان اجرای این پویش در حوزه فضای سبز اقداماتی نظیر هرس درخت و درختچه، پرچین، رز و پیچ ها، کندوکوب و کوددهی فضای سبز، اصلاح جوی و تشتک، جمع آوری خاک های مازاد، اجرای عملیات چالکود، اندود تنه تمام درختان، خارج کردن کنوج درختان، واکاری کسری گونه های گیاهی، حاشیه برداری چمن، کادربندی باغچه ها و آماده سازی بسترهای گلکاری انجام می شود.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با بیان اینکه رفع سد معبر و جمع آوری بازیافت کنندگان غیر مجاز، جمع آوری موارد کارتن خواب و زباله گردها با همکاری عوامل فرهنگی، جمع آوری خاکهای مازاد و بقایا و ضایعات گیاهی و همکاری برای اعزام ماشین آلات مورد نیاز اقدامات مربوط به حوزه خدمات شهری است، تصریح کرد: در حوزه عمران نیز هماهنگی برای تسهیل محدودیت های ترافیکی و هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و تامین تجهیزات ترافیکی مورد نیاز انجام می شود. همچنین رفع نواقص و ترمیم ابنیه تقاطع ها ، کف سازی ها و تعویض جداول فرسوده و شکسته و کف سازی فضای خاکی ایلند میانی زیر تقاطع های غیرهمسطح از دیگر اقدامات حوزه عمرانی در جریان اجرای این پویش است.

جمع آوری کارتن خواب ها ، متکدیان و معتادین متجاهر در محور صدمتری با همکاری خدمات شهری منطقه هم از اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جریان اجرای این پویش است که نجفی به آن اشاره کرد.

وی گفت: در حوزه پارک ها و فضای سبز نیز تهیه و تحویل گونه های گیاهی مورد نیاز این عملیات و اعزام اکیپ های کارشناسی و کارگری توسط مدیریت جنگلداری شهری برای آموزش و انجام عملیات هرس درختان را خواهیم داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در پایان افزود: اعزام ماشین آلات مورد نیاز با هماهنگی نمایندگان اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و نماینده اداره کل بهبود محیط زیست شهری هم از جمله اقدامات مربوط به سازمان مدیریت پسماند در اجرای این پویش است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا