شهرستان ها

آمارهای اشتغال دستگاه‌ها راستی آزمایی شود

رشت – استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آمارهای اشتغال دستگاه‌ها راستی آزمایی شود، گفت: صرفاً ارائه آمار اشتغالزایی از سوی دستگاه‌ها کفایت نمی‌کند و باید با تشکیل کمیته ارزیاب، رصد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در همایش تکریم از کارگران و کارفرمایان برتر گیلان به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: تکریم از کارگران و فعالین عرصه تولید مورد تاکید نظام است.

وی با بیان اینکه کارگران سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، افزود: جامعه کارگری نقش اثرگذاری در شکل گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری سال مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: کارگران ستون فقرات صنعت و تولید هستند و بدون تلاش این عزیزان رونق تولید امکان پذیر نیست.

تولید و اقتصاد محور توسعه و پیشرفت کشور است

عباسی با بیان اینکه تولید و اقتصاد محور توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: دولت در راستای افزایش تولید و مهار تورم برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد.

وی اشاره به اقدامات اصلاحی دولت در راستای اقتصاد و معیشت، افزود: نسبت به عملکرد دولت در بخش‌های دولت با نگاه منصفانه‌ای وجود داشته باشد چرا که عملکرد دولت در جراحی اقتصادی بسیار مثبت بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه و حرکت بزرگی از سوی دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف شروع شده است، گفت: حمایت از کارگران و رفع مشکلات آنها در بخش‌های مختلف دغدغه اصلی دولت است.

عباسی با تاکید بر گره گشایی در مسیر تولید و اشتغال، اضافه کرد: با حذف بروکراسی‌های اداری و کوتاه کردن مسیر اخذ مجوزها می‌توان به رشد تولید رسید.

مسکن و اشتغال دو مقوله اصلی مورد توجه دولت سیزدهم

وی با اشاره به اینکه مسکن و اشتغال دو مقوله اصلی مورد توجه دولت سیزدهم است، افزود: رفاه اجتماعی، امنیت شغلی و مسکن کارگران در اولویت قرار دارد.

استاندار گیلان، ایجاد اشتغال را محور کار دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: رفع تمام مشکلات و چالش‌های اقتصادی و معیشتی در گرو رونق و حرکت تولید است.

عباسی با تاکید بر توزیع گسترده خدمات در مناطق مختلف بدون نگاه به مرکز گزینی، گفت: گسیل خدمات و امکانات در مرکز منجر به حاشیه نشینی در شهرها می‌شود.

وی ادامه داد: برقراری عدالت در توزیع امکانات در مناطق مختلف روستایی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آمارهای اشتغال دستگاه‌ها راستی آزمایی شود، گفت: صرفاً ارائه آمار اشتغالزایی از سوی دستگاه‌ها کفایت نمی‌کند و باید با تشکیل کمیته ارزیاب، آمارها راستی آزمایی و رصد شود.

تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در گیلان

عباسی با اشاره به تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در گیلان، بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده و بیش از ۲۲۰ مجوز بی نام در بخش‌های مختلف صادر شده است.

وی با تاکید از عدم خروج منابع و اعتبارات از گیلان، افزود: منابع بانکی در گیلان متمرکز شده است و اجازه خروج اعتبارات از استان را نمی‌دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به مزیت‌های اتصال کریدور شمال به جنوب برای این استان، اضافه کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – آستارا منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی برای گیلان می‌شود.

عباسی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه‌ها به تحقق شعار سال، تصریح کرد: شش ماهه نخست سال عملکرد دستگاه‌ها در خصوص تحقق شعار سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر تسهیل بخشی مسیر تولید، افزود: کاهش هزینه‌های تمام شده تولید، منجر به کاهش و ثبات قیمت‌ها می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران در بخش‌های مختلف تضییع شود، گفت: به هیچ بیمارستان و مراکز درمانی اجازه تبعیض به جامعه کارگری و بازنشستگان را نمی‌دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا